تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۷۰۲۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در شرکت نفت و گاز آغاجاری؛
بازسازی رگلاتور پنل های الکتروهیدرولیک سرچاهی بومی سازی شد
مدیر عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت:دانش تعمیر و بازسازی رگلاتورهای فشار بالای پنل های الکتروهیدرولیک سرچاهی (مدلGLD15MK7/HYD و GHP15MK7/HYD ) ایستگاه تزریق گاز آغاجاری برای نخستین بار بومی سازی شد.

به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، محمدرضا گودرزی افزود:ایستگاه تزریق گاز آغاجاری به عنوان بزرگترین طرح تزریق گاز خاورمیانه، دارای 22 حلقه چاه تزریق گاز است که پیشتر برای کنترل این چاه ها از پنل های الکتروهیدرولیک با تجهیزات ساخت کشورهای خارجی استفاده می شد.

وی گفت: هر پنل دارای هشت رگلاتور است که با توجه به شرایط موجود و استفاده نشدن از تجهیزات و قطعات فرآیندی و بروز مشکلات فراوان عملیاتی، کارشناسان این شرکت در راستای جلوگیری از توقف تزریق گاز به میدان آغاجاری با مطالعه و تلاش زیاد موفق شدند برای نخستین بار با استفاده از امکانات داخلی به دانش بومی تعمیر و بازسازی این نوع رگلاتورها دست پیدا کنند.

مدیرعملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری افزود: انجام تعمیرات توسط کارشناسان داخلی علاوه بر خودکفایی در بازسازی این رگلاتورها، سود و صرفه اقتصادی قابل توجهی برای کشور در برداشته و از خروج ارز برای تهیه این دستگاه ها نیز جلوگیری می شود. 

وی بیان کرد: این شرکت دولتی در راستای شکوفایی و بالندگی میهن اسلامی و قطع وابستگی به منابع خارجی و رفع مشکلات و موانع موجود در راستای توسعه اقتصادی و افزایش دانش بومی و حمایت از کالای ایرانی اقدام های قابل قبولی را در یک سال گذشته به انجام رسانده که از آن جمله می توان به طراحی ، ساخت و تعمیر حدود چهارهزار قطعه از انواع ادوات و ماشین آلات فرآیندی به دست متخصصان داخلی و مجموعه عملیات به ویژه نگهداری و تعمیرات با مشارکت سازندگان داخلی اشاره کرد. 

گفتنی است این رگلاتورها از اهمیت بالایی در صنعت و تولید برخوردار بوده و به عنوان قطعه ای مهم از سیستم کنترل چاه تزریق گاز، با شرایط ایمن را به عهده دارند و در شرایط تحریم ، با مشکل تامین آن روبه رو بودیم.

روزانه حدود 600هزار بشکه نفت خام در شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری که از شرکت های تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است تولید می شود.

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با پنج شرکت تابعه نفت و گاز مسجدسلیمان ، آغاجاری ، گچساران ، کارون و مارون روزانه حدود سه میلیون بشکه نفت خام و بیش از یکصد میلیون متر مکعب گاز طبیعی تولید می کند.

بخشی از نفت خام تولیدی این شرکت که گستره فعالیت آن در پنج استان جنوب و جنوب غربی کشور قرار دارد به پایانه نفتی خارگ برای صادرات و بخشی نیز از طریق لوله به پالایشگاه های نفت آبادان ، اصفهان ، شیراز ، تهران و تبریز برای تولید فرآورده های نفتی برای مصرف داخلی انتقال می یابد.

ستاد مرکزی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در اهواز و ستاد مدیریتی و راهبری شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در شهر امیدیه در 100 کیلومتری جنوب شرق مرکز خوزستان است.
:
:
:
آخرین اخبار