تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۷۰۲۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نانواکناری خبر داد:
طرح خروج بانوان از کشور بدون اذن همسر در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نهایی شدن طرح خروج بانوان از کشور در کمیسیون متبوعش و در قرار گرفتن این طرح در نوبت رسیدگی در صحن مجلس خبر داد.

ولی‌الله نانواکناری با اشاره به نهایی شدن طرح خروج بانوان نخبه از کشور بدون اذن همسر در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار کرد: پس از اینکه بررسی‌های کارشناسی در خصوص این طرح در کمیته امنیت داخلی مجلس پایان پیدا کرد و در کمیسیون امنیت ملی نیز با اصلاحیه‌ای رأی آورد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح "خروج بانوان از کشور در شرایط خاص بدون اذن همسر" در نوبت رسیدگی صحن قرار دارد، گفت: کمیسیون امنیت ملی، فرهنگی و اجتماعی درباره این طرح اظهار نظر کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون امنیت ملی اگر شوهر یا ولی دختر بدون دلیل موجه از خروج بانوان نخبه ممانعت کند، دادگاه می‌تواند با نظر فرد به این موضوع ورود کند و مجوز خروج از کشور بانوان را صادر کند.

رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه قیم دختر یا زن (شوهر یا همسر) نمی‌تواند در موارد خاص مانع خروج بانوان از کشور شود، اضافه کرد: در مصوبه کمیسیون امنیت ملی خروج بانوان نخبه علمی در خارج از کشور منعی ندارد و افزون بر این حضور بانوان ورزشکار در مسابقات ورزشی،  حضور در المپیادهای علمی و شرکت و سخنرانی در کنفرانس و همایش‌ها بین المللی در مصوبه کمیسیون امنیت دیده شده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
-
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
0
0
خیلی طرح جالبی خواهد بود...خانم مهریه میذاره اجرا و بعدش خیلی راحت برای تفریح و خرید میره دوبی و آنتالیا و ....
:
:
:
آخرین اخبار