تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۱۷۰۳۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاپی زاده: مجوز مرز هوایی دزفول صادر شد
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز نهایی مرز هوایی فرودگاه دزفول صادر شده ولی 2 سال زمان نیاز است تا عملیاتی شود.

عباس پاپی زاده سه شنبه شب در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با پیگیری انجام شده و برطرف شدن موانع در نهایت مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول صادر شد افزود:صدور مجوز مرز هوایی دزفول کاری بزرگ در راستای توسعه اقتصادی شمال خوزستان است.

وی گفت:با اخذ این مجوز زیرساخت توسعه صادرات در شهرستان دزفول فراهم خواهد شد و شاهد پیشرفت اقتصادی این منطقه به ویژه توسعه صادرات بخش کشاورزی خواهیم بود. 

با اخذ مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول علاوه بر جلوگیری از ضایعات بخش کشاورزی امکان صادرات محصولات کشاورزی شمال خوزستان به بازارهای خارج از کشور فراهم می شود. 

ظرفیت های فرودگاهی و نیز اقتصادی شهرستان دزفول به منظور صدور نهایی مجوز مرز هوایی تیر ماه با حضور کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری و ستاد مشترک نیروهای مسلح مورد بررسی قرار گرفت. 

موضوع 2 تابعیتی برخی مسئولان در دست بررسی است

نماینده دزفول در مجلس گفت:تحقیق و تفحص مجلس درخصوص دو تابعیتی برخی مسئولان انجام شده و خبرهای نگران کننده ای در این زمینه وجود دارد.

پاپی زاده بیان داشت:وقتی اموال و خانواده یک مقام مسئول در خارج از کشور است دلسوزی نسبت به مسایل و مشکلات داخل کشور نخواهد داشت.

وی ادامه داد:متاسفانه دستگاه های مربوطه داخلی نیز حساسیتی در این خصوص نشان ندادند که این موضوع در مجلس در دست بررسی است.

ضعف نظارت دستگاه های اجرایی موجب تشدید مشکلات اقتصادی کشور شد

پاپی زاده در ادامه با بیان اینکه تحریم تاثیر زیادی بر شرایط اقتصادی کشور داشته گفت: رانت خواری و ضعف نظارت دستگاه هایی چون سازمان بازرسی،دیوان محاسبات و تعزیرات بزرگترین آسیب را به مردم وارد کرده و عدم نظارت باعث شده سه مغازه مجاور هم یک جنس را با سه قیمت مختلف بفروش برسانند.

وی با بیان اینکه ابزار نظارتی مجلس کند و زمان بر است گفت:تعزیرات باید پاسخگو باشد و در بازرسی ها با عوامل مخل اقتصادی برخورد و اسامی مفسدان فاش شود.

کمبود آب در بخش کشاورزی مدیریت می شود

پاپی زاده در ادامه در خصوص چالش کمبود آب در بخش کشاورزی گفت:ذخیره آب شرب و کشاورزی به شدت کاهش یافته و درحالی که قرار بود یک سوم آب مورد نیاز بخش کشاورزی تامین شود طبق توافق انجام شده این میزان به 50 درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه تولید برق از سد دز بعلت کمبود ذخیره آبی کاهش یافته است افزود:با این وجود کشاورزان می توانند با روش های نوین آبیاری مشکل کمبود آب را مدیریت کرده و میزان بهره وری را به بالای 70 درصد افزایش دهند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار