تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۱۷۰۴۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اسکواش بازان خوزستانی با هزینه شخصی به مسابقات می‌روند
مسئول کمیته مسابقات هیات اسکواش خوزستان با اشاره به اعزام ورزشکاران به مسابقات با هزینه شخصی شان، گفت:انتظار می رود اداره کل ورزش هر چه زودتر با تعیین تکلیف ریاست هیات اسکواش زمینه را برای حل مشکلات فعالان این رشته فراهم کند.

سینا فروتن با اشاره به تعیین نشدن رییس برای هیات اسکواش استان گفت: متاسفانه فعالیت اسکواش بازان استان به دلیل نبود رییس هیات کم شده و ورزشکاران ما اصلا حمایت نمی شوند.

وی با اشاره به این که اولویت ما آموزش ورزشکاران سنین پایه است افزود: با شروع به کار مدارس در نیمه دوم سال اقدامات تبلیغاتی خود را برای جذب نوجوانان و جوانان به سمت این رشته انجام خواهیم داد و به دنبال آن برنامه های استعدادیابی خود رابرگزار می کنیم، همچنین تیم استعدادیاب خود را به سراسر مدارس استان اعزام می کنیم تا افرادی راکه شرایط لازم برای ورود به این رشته دارند، شناسایی و به جامعه ورزش استان معرفی کنند.

با بیان این که در حال حاضر تنها هیات های 2 شهرستان اهواز و آبادان فعال هستند افزود: این رشته در اهواز تنها در مجموعه ورزشی تختی و شهرک نفت فعال است همچنین باشگاه پالایش نفت آبادان به خوبی در اسکواش فعال است، شهرستان های مسجدسلیمان و امیدیه دو زمین اسکواش داشتند که متاسفانه این زمین ها را تغییر کاربری دادند و اکنون ورزش دیگری در آن اماکن فعالیت می کند.

وی با بیان این که به لحاظ زیرساخت با مشکل مواجه هستیم و سالن های استان کفاف ورزشکاران ما را نمی دهد و باعث می شود علاقه مندان کمتری جذب این رشته شوند افزود: همچنین ناگفته نماند که به دلیل کناره گیری رییس هیات قبلی و نامشخص بودن شرایط هیات، عملا 2 سالن موجود در ورزشگاه تختی بلا استفاده شده اند لذا امیدواریم با ورود بخش خصوصی این مشکل برطرف شود. 

فروتن در ادامه به حضور تیم مناطق نفتخیز جنوب در مسابقات لیگ برتر اشاره کرد و گفت: تیم مناطق نفت خیز سال قبل با بچه های نوجوان و صد در صد بومی استان در رقابت های لیگ برتر شرکت کرد و همین امر موجب شد که به لیگ دسته اول سقوط کند هر چند با تصمیم شورای ورزش وزارت نفت تیم های این ارگان دیگر نمی توانند در ورزش حرفه ای شرکت کنند. تیم آقایان و بانوان پالایش نفت آبادان دیگر نمایندگان خوزستان در لیگ دسته یک بودند که سال گذشته عملکرد خوبی داشتند.

وی با بیان این که اسکواش بازان خوزستانی در گذشته سکوهای تیم های ملی را به خوبی در اختیار داشتند و مرتب به مسابقات بین المللی اعزام می شدند لذا باید تلاش کنیم که به دوران اوج خود برگردیم افزود: سال گذشته امیرحسین رضازاده و احمدرضا فرهادی و پارسا موسوی به اردوی تیم ملی دعوت شدند همچنین امیدواریم که در سال جاری با عملکرد خوبی که داشتند باز هم به اردوی تیم های ملی دعوت شوند. 

کسب نشان برنز ورزشکار خوزستانی در مسابقات بین‌المللی اسکواش 

مسئول کمیته مسابقات هیات اسکواش خوزستان از کسب نشان برنز اسکواش باز نونهال خوزستانی در مسابقات بین المللی اسکواش جام ایران جونیور خبر داد و گفت: امیرحسین رضازاده به عنوان نماینده استان در رقابت‌ های بین‌ المللی اسکواش ایران جونیور موفق شد مدال برنز رقابت های رده سنی زیر ١٣ سال را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: نیما حسن نژاد دیگر ورزشکار استان در رده سنی زیر 15 سال به مقام پنجم مشترک رسید همچنین احمدرضا فرهادی و حسام طائی دیگر ورزشکاران خوزستانی در رده های سنی زیر 15 سال پس از پیروزی در دور اول از رقابت ها کنار رفتند. 

فروتن ضمن رضایت از عملکرد بازیکنان استان در این رقابت ها گفت: امیرحسین رضازاده عملکرد بسیاری خوبی داشت و با اختلاف 2 امتیاز بازی نیمه نهایی خود را به حریف تهرانی واگذار کرد همچنین طائی بازی های خوبی به نمایش گذاشت و با اختلاف اندک به حریف گیلانی باخت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار