تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۷۰۴۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قطعی برق موزه هنرهای معاصر اهواز هدیه پیمانکاران به انجمن‌های هنری
متاسفانه تقریبا یک ماهی است که برق موزه‌ هنرهای معاصر اهواز و بلتبع آن، انجمن‌های هنری و امکان موجود در این مجموعه قطع و باعث شده تا در فعالیت‌های فرهنگی موزه خلل وارد شود
قطعی برق موزه هنرهای معاصر اهواز هدیه پیمانکاران به انجمن‌های هنریبی‌شک تمام افراد بر این موضوع متفق القول هستند که هنرمندان در شکل گیری و هدایت فرهنگ عمومی در جوامع مختلف نقش بسزایی دارند و کمتر قشری می‌توانند مانند هنرمندان بر روی افکار عمومی و فرهنگ جامعه تاثیر بگذارند همچنین این امر نیز روشن است که هنر و هنرمند همیشه باید با فراز و فرودهای جامعه همراه باشد و عدم فعالیت و سکوت با روح هنر و هنرمند هم‌خوانی ندارد.

متاسفانه تقریبا یک ماهی است که برق موزه‌ هنرهای معاصر اهواز و بلتبع آن، انجمن‌های هنری و امکان موجود در این مجموعه قطع شده است.

بخش خصوصی قسمتی از این مجموعه را در دست دارد و با انباشت بدهی قبوض برق موجب شده تا سازمان آب و برق مجبور به قطع برق کل ساختمان موزه هنرهای معاصر اهواز شود و در روند کل ساختمان اعم از موزه و انجمن‌های هنری خلل ایجاد شود.

حمید آل حمودی رئیس انجمن سینمای جوان اهواز درباره جزئیات این اتفاق اظهار داشت: تقریبا یک ماه پیش برق کل موزه و انجمن‌های موجود در آن یعنی انجمن سینمای جوان و انجمن تجسمی کاران قطع می‌شود و بدنبال آن فعالیت‌های موزه و انجمن‌ها مختل می‌شود.

وی افزود: ما برای برگزاری بسیاری کلاس‌ها، ورکشاپ‌ها آمادگی داشتیم حتی برای برگزاری المپیاد فیلمسازی کودکان نیز آماده بودیم اما متاسفانه بسیاری از کارهای که برای انجام آن آمادگی لازم را داشتیم با قطع شدن برق ناتمام ماند.

قطع برق در کارمان خلل وارد کرد

رئیس انجمن سینمای جوان اهواز بیان کرد: قطعی برق بدلیل انباشت یکسری بدهی است. بخشی از این بدهی مربوط به پیمانکاران فعال در موزه است و بخش دیگر مربوط به اداره کل ارشاد است. کوتاهی از هر دو سو منجر به قطع برق شد و اکنون نیز آب قطع شد.

وی تصریح کرد: موزه اکنون در تاریکی کامل به سر می‌برد و در خلال قطعی برق متاسفانه کولرهای انجمن توسط سارقان به سرقت رفت. همچنین در موزه آثار و تابلوهای وجود دارد که به دلیل گرمای بالای موزه و خاموش بودن دستگاه‌های تهویه این آثار قدیمی و مهم همه در معرض آسیب جدی هستند.

آل حمودی گفت: اداره کل ارشاد خوزستان بخشی از بدهی را پرداخت اما همچنان باقی بدهی پرداخت نشده است. کار متصل کردن مجدد برق انجمن‌ها توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درحال پیگیری است تا اشتراک جداگانه‌ای را برای ما متصل کنند و بار دیگر انجمن به تعطیلی نکشد.

وی عنوان کرد: اگر ما مصرف برق‌مان را جدا کنیم اداره ارشاد تونایی پرداخت هزینه برق انجمن‌های خود را دارد.

رئیس انجمن سینمای جوان در پاسخ به خبرنگار گفت: قصور را نمی‌توانم تشخیص دهم از سوی کیست زیرا اطلاع دقیقی از قرارداد ندارم که چه کیفیتی دارد اما شنیده‌ها حاکی از این است که قرارداد سود چندانی برای اداره کل ارشاد نداشته و بیشتر به نفع پیمانکار است.

وی خاطر نشان کرد: قرارداد در زمان مدیر کل سابق ارشاد منعقد شده اما به هرحال اکنون دنبال این هستیم تا کنتور برق انجمن جدا شود چرا که ما اصلا مصرف برق زیادی نداریم و به عنوان یک نهاد فرهنگی قطعا صرفه‌جویی می‌کنیم و در حالت کلی نیز مصرف زیادی نداریم.

آل حمودی در پایان عنوان کرد: امیدوارم روزی برسد که تمام نهادها به مراکز فرهنگی هنری اهتمام بورزند زیرا این مراکز، مراکز بیزنسی نیستند و ما تنها مشغول کار هنری هستیم و درآمد زایی نداریم و از طرق مختلفی به این نهادها کمک کنیم نه اینکه به علت بدهی برق این مجموعه را قطع کنند.

مسئولان خوزستان از فضای فرهنگی غافل نمانند

انتظار می‌رود با شرایط کنونی جامعه و هجمه‌های فرهنگی به جوانان و نوجوانان ما هر نهاد، سازمان و ارگان‌ دولتی و خصوصی در اعتلای فرهنگ غنی و اصیل ایرانی و اقوام موجود در کشور به نحوی کمک کنند و بستری مناسب برای فعالان در این عرصه فراهم شود.

هنرمند ایرانی با استفاده از هنر اصیل خود و بکارگیری فرهنگ بومی منطقه موجود در آن مولدی مهم برای تولید افکار مثبت فرهنگی و تاثیرگذاری بسزا بر افکار عموم است.

مسئولان استانی باید حداکثر تلاش خود را برای کمک به هنرمندان خوزستانی به نمایش بگذارند تا از طریق هنر وحدت، همبستگی و یکپارچگی لازم برای استان خوزستان میان اقوام بوجود بیاورند و همواره باید بدانند که برخوردها، رفتارها و تصمیمات اشتباه تنها منجر به دلسردی هنرمندان می‌شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار