تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۷۰۴۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی خوزستان تامین شد
سرپرست معاونت بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت:تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای نوسازی و مقاوم سازی هشت و 500 واحد مسکن روستایی در استان خوزستان تامین شده است.

رضا عبداللهی روز پنجشنبه افزود: تسهیلات بانکی شامل پرداخت 250میلیون ریال با کارمزد پنج درصد برای هر واحد مسکن فرسوده و غیرمقاوم روستایی با بازپرداخت 15ساله خواهد بود.

وی از بانکهای عامل خواست در پرداخت تسهیلات بانکی سخت گیری نکنند تا روستاییان بتوانند از این فرصت برای مقاوم سازی مسکن خود استفاده کنند.

عبداللهی بیان کرد: بخش اعظم سود تسهیلات بانکی را دولت پرداخت خواهد کرد.

سرپرست معاونت بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با بیان اینکه درصورت تکمیل سهمیه بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در خوزستان ، امکان افزایش سهمیه وجود دارد از ساکنان روستایی استان خواست با توجه به غیرمقاوم بودن مسکن روستایی و احتمال تخریب بر اثر حوادث طبیعی ، از تسهیلات ویژه روستایی برای مقاوم سازی منازل خود استفاده کنند. 

عبداللهی با بیان اینکه وام مسکن روستایی به شهرهای زیر25هزاری نفر استان با کارمزد پنج درصد نیز تعلق می گیرد از متقاضیان ساکن در شهرهای زیر 25هزار نفری استان خوزستان خواست برای تشکیل پرونده به بنیاد مسکن مراجعه و یا از طریق دفاتر پیشخوان دولت نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

بر اساس آمار 58 شهر استان خوزستان زیر 25هزار نفر جمعیت دارند. 

وی بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را در جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها و ماندگاری جمعیت به خصوص در مناطق مرزی استان موثر دانست. 

بر اساس سرشماری مسکن شهری و روستایی سال 1392 ، حدود 210هزار واحد مسکن روستایی در خوزستان وجود دارد ولی از تعداد مسکن فرسوده و غیرمقاوم آمار دقیقی در دست نیست. 

حدود 1.2میلیون نفر از جمعیت 4.7میلیون نفری خوزستان در حدود چهار هزار روستا و آبادی ساکن هستند. 

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان متولی نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی ، اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای زیر25هزار نفری استان و تامین مسکن مناسب برای خانوارهای بی سرپناه شهری و روستایی است. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار