تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۱۷۰۴۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح جامع شهر هندیجان تصویب شد
شهردار هندیجان گفت: طرح جامع شهر هندیجان در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور تصویب و در انتظار ابلاغ از سوی استانداری خوزستان برای اجراست.

کورش حشمدار پنجشنبه اظهار داشت: این طرح پس از حدود هفت سال و پس از رفع مشکلات و پیگیری های مکرر در نهایت در شورای عالی شهرسازی کشور تصویب و هم اکنون در حال بررسی در استانداری خوزستان است و به زودی به شهرداری هندیجان برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: با ابلاغ این طرح به شهرداری هندیجان کاربری ها مشخص و مردم از بلاتکلیفی خارج خواهند شد هر چند به علت ساخت و سازهایی که در این مدت صورت گرفته بخشی از این طرح نیازمند تغییر و به روز رسانی است.

شهردار هندیجان با بیان اینکه ملاک عمل تاکنون طرح هادی بوده است افزود: اداره این شهر به عنوان مرکز شهرستان با طرح هادی(روستایی) زیبنده نبود و این طرح جامع شهری باید بسیار زودتر برای اجرا پیگیری و ابلاغ می شد.

مردم قبل از اقدام برای ساخت به شهرداری مراجعه کنند

شهردار هندیجان ادامه داد: رونق اقتصادی که در شهرستان طی پنج سال گذشته ایجاد شده موجب نوسازی امکان تجاری فرسوده و ساخت محل های کسب جدید در هندیجان شده است.

حشمدار گفت: متاسفانه در برخی مناطق با کاربری مسکونی اقدام به ساخت و ساز های تجاری شده است که مشکلات زیادی هم برای خود مالکان (در اثر اطلاع نداشتن از جریمه ها) و هم برای ساکنان (بخاطر سلب آسایش) ایجاد نموده که موجب مراجعه دائم شهروندان و ارائه شکایت به این شهرداری شده است.

وی با بیان اینکه طی یکسال گذشته با تقویت واحد اجرائیات شهرداری مانع ساخت و سازهای تجاری در مناطق مسکونی شده ایم افزود: برخی افراد خود از میزان جریمه های که در اثر این ساخت و سازهای غیر مجاز متحمل می شوند اطلاع ندارند و پس از ساخت و هزینه بالا و مراجعه به شهرداری متوجه این مبالغ بالا می شوند که ممکن است از پرداخت آن نیز عاجز باشند.

وی در خصوص درآمد شهرداری از محل عوارض و پروانه های ساختمانی افزود: با رفع بخشی از مشکلات، هم اکنون این روند در مسیری منظم قرار داشته و مردم برای پرداخت عوارض های قانونی جهت پایان کار خود به شهرداری مراجعه می کنند.

شهرستان هندیجان در جنوب خوزستان قرار گرفته و یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی این استان است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار