تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۱۷۰۴۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توقیف شناور حامل سوخت قاچاق در آبهای خلیج‌فارس
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: با تلاش و رصد اطلاعاتی ماموران دریابانی ، یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق با 41 هزار لیتر گازوئیل روز پنجشنبه در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب خلیج فارس توقیف شد.

سردار عبدالله نظرپور پنجشنبه افزود: ماموران دریابانی در اجرای طرح تشدید و کنترل تردد شناورهای صیادی و باری در آبهای شمال غرب خلیج فارس در جریان یک عملیات غافلگیرانه پس از توقف شناور مظنون به حمل سوخت قاچاق ، آن را متوقف کرده و در عملیات بازرسی از آن 41هزار لیتر گازوئیل را که قرار بود در بازار فراورده های نفتی خلیج فارس به فروش برسد توقیف کردند.

وی گفت: در این ارتباط 2 متهم به قاچاق سوخت بازداشت شدند و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی می شوند.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان یکی از دلایل اصلی قاچاق سوخت از آبهای ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس را تفاوت بهای یارانه ای گازوئیل در داخل کشور با قیمت 'فوب' خلیج فارس عنوان کرد.

در سال جاری دست کم 35فروند شناور صیادی و باری حامل سوخت قاچاق حین خروج از کشور ، در آبهای سرزمینی شمال غرب خلیج فارس توقیف و محموله های سوخت آنان به نفع دولت مصادره شد.

دلالان و سودجویان در مناطق ساحلی خوزستان ، گازوئیل را که جزو سرمایه ملی کشور محسوب می شود با شگردهای مختلف از جمله 'چتری' که روی آب معلق است قاچاق می کنند و از این طریق سود نامشروع زیادی را به جیب می زنند.

استان خوزستان با 500کیلومتر ساحل همواره در معرض قاچاق سوخت(خروج غیرقانونی) و انواع کالا(ورود غیرمجاز) بوده است.

مقام معظم رهبری بارها بر مبارزه قاطع و بدون ملاحظه با پدیده قاچاق سازمان یافته که به ضرر تولید و اشتعال ملی است تاکید کرده اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار