تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۱۷۰۴۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم شوش خبر داد:
پایان عملیات اجرایی فاز اول بیمارستان ۲۰۶ تختخوابی شهدای شوش
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از پایان فاز اول پروژه احداث بیمارستان شهدای شوش با اعتباری حدود ۱۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سید راضی نوری با اشاره به لزوم افزایش سرانه تخت‌بیمارستانی در شهرستان شوش اظهار کرد: تنها بیمارستان موجود در حوزه شهرستان شوش جوابگوی نیاز مردم، تصادفات جاده ترانزیتی و جمعیت سیال این محور نیست.

وی از ادامه روند احداث بیمارستان شهدای شوش خبر داد و گفت: فاز اول پروژه احداث بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی شهدای شوش که قابل ارتقاء به ۲۰۶ تخت‌خوابه نیز است، به پایان رسیده و به زودی و با تمهیدات لازم، عملیات اجرایی فاز دوم این بیمارستان شامل تاسیسات و دیوارکشی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به مشخصات این پروژه توضیح داد: پروژه ساختمان بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی شهدای گمنام شوش در زمینی به مساحت ۳۷ هزار و ۴۶۵ مترمربع و ۱۳ هزارمتر مربع زیربنای ساختمانی در دوبلوک در این شهرستان پیش بین شده است.

نماینده مردم شوش افزود: این ساختمان شامل بخش‌های خدمات مراقبتی، خدمات درمانی، خدمات تشخیصی، خدمات اداری، خدمات کارکنان و خدمات پشتیبانی است  و علاوه بر ساختمان اصلی بیمارستان، ساختمان‌های جنبی شامل ساختمان‌های نگهبانی، پست پاساژ، منبع آب، پارکینگ آمبولانس و عمومی، پست ترانسفورماتور و دیزل ژنراتور، تصفیه‌خانه فاضلاب و ساختمان ضد عفونی کردن زباله نیز با مساحتی بالغ بر ۱۴۶۱ مترمربع در طرح پیش‌بینی شده است.

نوری با بیان اینکه این پروژه تا سال ۹۱ غیرفعال بود، و برای فعال کردن آن از طریق وزارت بهداشت و درمان و وزارت راه و شهرسازی پیگیری مستمری صورت گرفت، یادآور شد: پس از پیگیری و نشست‌های مکرر با مقامات ارشد کشور، اعتباراتی برای تکمیل این پروژه از ردیف مالیات بر ارزش افزوده در برنامه بودجه قرار گرفت.

نوری افزود: با فعال شدن این پروژه و مشخص شدن ردیف اعتباری آن، نقشه کلی بیمارستان در سال ۹۴ بازبینی شد و از همان ردیف اعتباری، مبالغی برای پیمانکار پروژه اختصاص یافت و عملا این پروژه وارد فاز اجرایی شد.

وی با اشاره به پایان اسکلت بندی پروزه در فاز اول،  افزود: عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه شامل تاسیسات و دیوارکشی طی یک تفاهمنامه از وزارت راه و شهرسازی به وزارت بهداشت و درمان واگذار شد.

نوری با بیان اینکه مشکلات و موانعی همچون کمبود اعتبارات، شرایط جوی و تورم باعث کاهش سرعت عملیات اجرایی این پروژه شده بود، گفت: با توجه به محرومیت‌های شهرستان شوش، موقعیت استراتژیک جاده ترانزیت و اهمیت این پروژه در حوزه درمان، انتظار داریم وزارت بهداشت و درمان در جهت  ارتقای کمی و کیفی خدمات درمانی اقدامات موثرتر و مضاعفی برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه  داشته باشند.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: براساس وعده وزیر بهداشت و درمان با پایان فاز دوم این پروژه، بیمارستان مدرن و با استانداردهای جهانی بهداشت تجهیز آماده خدمات‌رسانی به مردم شوش و مسافران جاده ترانزیتی اندیمشک به اهواز خواهد بود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار