تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۱۷۰۴۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله موسوی جزایری:
قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی برخورد کند
نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به اینکه با وجود رئیس جمهور آمریکا، مذاکره با این کشور نتیجه ای ندارد، اظهار داشت: کشورهای ترکیه و کره شمالی نیز از مذاکره با آمریکا پشیمان شده اند.

  آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز (26 مرداد) در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز، در خصوص اینکه مذاکره با آمریکا نتیجه ای ندارد، گفت: با وجود یک رئیس قلدر و کج فهم در آمریکا، مذاکره با این کشور بی فایده است.

 امام جمعه اهواز، با بیان اینکه کشورهای ترکیه و کره شمالی نیز از مذاکره با آمریکا پشیمان شده اند، خاطر نشان کرد: ایران هرگز زیر باز زیاده خواهی آمریکا نخواهد رفت.

 وی به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد قاطع و عادلانه با مفسدان اقتصادی از سوی قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: برخی خواهان اعدام مفسدان اقتصادی هستند، این افراد باید بدانند اعدام شوخی نیست و کسی حق ندارد به قضات برای اجرای عجولانه حکم فشار بیاورد.

 آیت الله موسوی جزایری، خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده های اقتصادی و ارائه اقدامات انجام شده از سوی قوه قضائیه به مردم به دور از بزرگنمایی شد و تصریح کرد: اگر چه این افراد مفسد اقتصادی به شمار می روند اما نباید در رسیدگی به جرم آنها عجله کرد بلکه باید مراحل قانونی آن به طور کامل طی شود.

 وی با اشاره به شرایط اقتصادی موجود در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: وزارت امور خارجه در دیپلماسی اقتصادی ضعیف عمل کرده و ما در این مدت معجزه ای از آنها ندیده ایم در حالی که در هفته های اخیر که ترکیه با مشکلات اقتصادی روبرو شده بود وزارت امور خارجه این کشور به سرعت وارد مذاکره با سرمایه گذارانی از چین، قطر و روسیه شد.

 وی اضافه کرد: اما وزارت امور خارجه ایران بیش از یک سال است که نتوانسته زمینه ورود سرمایه گذاران قطری را فراهم کند، در حالی که در زمان بروز اختلاف میان قطر و عربستان سعودی، ایران به قطر کمک کرد تا بتواند وضعیت اقتصادی خود را بهبود بخشد.

 نماینده ولی فقیه در خوزستان، در بخش دیگری از سخنان خود، بر ضرورت توسعه حوزه های علمیه تاکید کرد و اذعان داشت: در حال حاضر 10 هزار نفر در حوزه های علمیه خوزستان تحصیل می کنند که حدود نیمی از این تعداد را خواهران تشکیل می دهند.

 وی با بیان اینکه همچنین در حوزه های علمیه اهواز، بالغ بر چهار هزار نفر مشغول به تحصیل هستند، عنوان کرد: اگر نتوانیم ارزش های دیمی و معنوی را در کشور بالا ببریم، امنیت ما به خطر خواهد افتاد و دشمنان به راحتی می توانند کشور را مورد تعدی قرار دهد./شبستان

:
:
:
آخرین اخبار