تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۷۰۵۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستانی‌های کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ را بشناسید
کاروان ورزشی ایران در حالی با ۳۷۸ ورزشکار راهی بازی‌های آسیایی شده است که هشت ورزشکار خوزستانی نیز در این کاروان حضور دارند. 

هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی از امروز (۲۷ مردادماه) در اندونزی آغاز می‌شود و کاروان ورزشی ایران قرار با ۳۷۸ ورزشکار که هشت نفر آن‌ها خوزستانی هستند، در این رویداد حضور دارد چهار مربی خوزستانی نیز کاروان ایران را همراهی می‌کنند.

حامد حدادی؛ بسکتبال

این بسکتبالیست خوزستانی اولین لژیونر و بازیکن ایرانی بود که در ان‌بی‌ای بازی کرد. او با قد ۲۱۸ سانتیمتری خود در پست سنتر بازی می‌کند.

مدال نقره قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۰۲، قهرمانی امیدهای آسیا ۲۰۰۴، قهرمانی جوانان آسیا در سال ۲۰۰۵، برنده مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶، قهرمانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷، باارزش‌ترین بازیکن جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷، قهرمان جام باشگاهای آسیا ۲۰۰۸، بهترین ریباندر المپیک ۲۰۰۸ پکن، مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ و مدال نقره کاپ آسیا ۲۰۱۷، از جمله افتخارات حدادی است.

او در حالی قرار است بار دیگر برای در بازی‌هیا آسیایی حضور پیدا کند، که از ناحیه کشاله ران دچار مصدومیت است ولی به حضور موفق خود وتیم‌ملی در این مسابقات امیدوار می‌باشد.

افشین نوروزی؛ تنیس‌روی‌میز

نوروزی دیگر ورزشکار خوزستانی است که در برای دومین بار است در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند. او کاپیتانی تیم‌ملی تنیس‌روی میز ایران را هم بر عهده دارد.

او تاکنون در رقابت‌های مهمی همچون المپیک، جهانی و آسیایی حضور پبدا کرده است و چندین مدال مسابقات بین المللی و جهانی را هم در کارنامه دارد.

 مهرداد مردانی؛ کشتی فرنگی 

این فرنگی‌کار خوزستانی برای اولین بار است که حضور در بازی‌های آسیایی را تجربه می‌کند. او برای عضویت در تیم‌ملی و این‌که مسافر جاکارتا شود در جریان دیدارهای فینال مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی برابر محمد فقیری با تجربه که پس از مدت‌ها دوری بار دیگر به میادین بازگشته بود، در دو مبارزه به برتری رسید.

مردانی سپس عازم تورنمنت گرجستان شد و با برتری مقابل کشتی‌گیرانی نظیر کیم سئونگ هاک دارنده مدال برنز جهان از کره جنوبی به مدال طلا رسید. فقیری نیز به تورنمنت مجارستان رفت اما در نهایت به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید تا مردانی مسافر جاکارتا شود.

این فرنگی‌کار خوزستانی مدال طلای جوانان آسیا را در کارنامه است.

احسان خادمی؛ دوچرخه‌سواری

خادمی برای اولین بار است که حضور در بازی‌های آسیایی را تجربه می‌کند. او سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا در بخش سرعت به مدال برنز رسید و از آن به بعد نیز توانست بیشتر اعتماد کادرفنی تیم‌ملی را جلب کند.

او که تاکنون در چند کاپ آسیایی موفق به کسب مدال شده، به کسب مدال در جاکارتا امیدوار است.

علی مکوندی؛ وزنه‌برداری

این وزنه‌بردار خوزستانی قرار است برای اولین بار در بازی‌های آسیایی به روی تخته برود. او همراه با تیم‌ ملی‌حفاری در مسابقات جام‌ باشگاه‌های آسیا به مدال نقره دست پیداکرده است.

دو نشان طلای مسابقات بین‌المللی فجر نیز از دیگر افتخارات این وزنه‌بردار جوان خوزستانی محسوب می‌شود. او به کسب مدال در جاکارتا نیز امیدوار است و می‌خواهد خود را به وزنه‌برداری دنیا معرفی کند.

سه خوزستانی در تیم‌ملی فوتبال امید

رضا جبیره، عارف آغاسی و یونس دلفی نیز سه خوزستانی عضو تیم‌ملی امید در بازی‌های آسیایی جاکارتا هشند. تیم‌ملی امید که کار خود را در اندونزی آغاز کرده است، در اولین دیدار برابر عربستان به تساوی رسید و در دومین دیدار کره شمالی را از پیش‌رو برداشت.

خوزستانی‌های تیم‌‌ملی امید همچون دیگر اعضای تیم به کسب اولین مقام در این رویداد امیدوارند.

حضور چهار مربی خوزستانی در جاکارتا 

مهرزاد اسفندیاری (کشتی فرنگی)، علی‌محمد بساق (تکواندو) و لیلا بندانی و فرشاد عربی (ووشو) از خوزستان در این رویداد مهم آسیایی حضور دارند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
0
0
با سلام
تعداد قابل ملاحظه ای نیست. مازندران 35 ورزشکار دارد. بنا نداریم اختلاف افکنی کنیم اما رقابت سالم ایرادی ندارد. خوزستان که در فرنگی، فوتبال، ووشو و ... حرف برای گفتن دارد سهم بسیار ناچیزی از این بازی ها بدست اورده. داشتن 4 تیم در لیگ برتر فوتبال به نظرم هنر نیست، مسئولین ورزش خوزستان باید تلاش کنند در بازی های المپیک و اسیایی سهم خوزستان رو افزایش دهند. واقعا حق ورزش خوزستان بیش از این هست. چرا در کشتی فرنگی فقط 1 ورزشکار؟؟ وزنه برداری فقط 1 ورزشکار؟؟ فوتبال فقط 3 ورزشکار؟؟ یا رشته هایی مثل قایق رانی و کبدی بدون ورزشکار؟؟؟ واقعا باید تلاش بیشتری کنند برای رقابت های بین المللی.. مازندران هم در المپیک و هم در این بازی ها ظاهرا بیشترین سهمیه ها رو داشته است. حال ان که در بسیاری از رشته ها همیشه خوزستان در راس و بالای هرم بوده. خواهشمندیم مسئولین فکری برای این موضوع کنند. تلاش بیشتری داشته باشند و در سطح کشور سهمیه بیشتری به خوزستان اختصاص دهند. با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی شود. همه عالم هم بگن خوزستان مهد فوتبال هست، اگر بازخوردش در تیم های ملی دیده نشود کاملا بی فایده هست. با دیدن این خبر مقداری جا خوردم. ان شالله که نتایج تیم ملی رضایت بخش باشد.
:
:
:
آخرین اخبار