تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۷۰۵۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز:
خاموشی یک لامپ معادل نیروگاه 180 مگاواتی صرفه‌جویی ایجاد می‌کند
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با بیان اینکه لامپ‌های رشته‌ای یا حبابی یک بخاری برقی کوچک هستند که اندکی نیز نور تولید می‌کنند، گفت: مردم دیگر از لامپ‌های پر مصرف استفاده نکنند. 

حسن کریمی اظهار کرد: مشترکین از لامپ‌های پر مصرف در منازل خود استفاده نکنند و با توجه به شرایطی که در کشور در بحث خشکسالی و افزایش دما وجود دارد، نسبت صرفه‌جویی در مصرف برق اقدام کنند.

وی افزود: در شرایط کنونی اگر هر مشترک در ساعات پیک، فقط به اندازه یک عدد لامپ 100 وات در یک ساعت از شبانه‌روز، تجهیزات برقی خود را خاموش کند، معادل تولید یک نیروگاه 180 مگاواتی در مصرف برق صرفه‌جویی خواهد شد و این مساله نقش بسیار موثری را در پایداری شبکه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: لامپ‌های رشته‌ای یا حبابی یک بخاری برقی کوچک هستند که اندکی نیز نور تولید می‌کنند و در این زمینه مردم دیگر نباید از این لامپ‌های پر مصرف استفاده کنند.

کریمی ادامه داد: وسایلی مانند تلویزیون، یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، چرخ گوشت، اتو، رادیو ضبط، کامپیوتر، ویدئو، مایکروویو، سرخ‌کن، ماشین ظرفشویی، مخلوط کن، کولرهای آبی و گازی، بخاری برقی، آبمیوه‌گیری، سشوار و پلوپز برق زیادی مصرف می‌کنند و انتظار می‌رود شهروندان در ساعت‌های پیک از این وسایل پر مصرف استفاده نکنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار