تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۷۰۵۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمیساریای پناهندگان برای ساخت مدرسه درخوزستان مشارکت می کند
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خوزستان گفت: این اداره کل برای اولین بار برنامه احداث مدارس با مشارکت کمیساریای عالی در امور پناهندگان سازمان ملل و تشکل های مردم نهاد بین المللی در استان را پیگیری و اجرا می کند.

حمید سیلاوی شنبه بیان کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا می توان به احداث مدرسه پنج کلاسه در گتوند در سال گذشته و آغاز احداث مدرسه پنج کلاسه دیگر در منطقه کوی مندلی اهواز در سال جاری اشاره کرد. 

سیلاوی بیان داشت: مدرسه پنج کلاسه احداثی در شهرستان گتوند با اعتبار چهار میلیارد ریال طی سال گذشته تکمیل و با مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان خوزستان همه تجهیزات و لوازم آموزشی مورد نیاز آن تأمین شد و به بهره برداری رسید.
 
وی افزود: برای جذب و استفاده از این اعتبارات که با پیگیری مستمر این اداره کل و با موافقت وزارت کشور و کمیساریای عالی سازمان ملل صورت گرفت، علاوه بر 2 مدرسه مذکور اعتباراحداث مدرسه 12 کلاسه دیگری برای سال 2019 مصوب و مقرر شده که این کار با مشارکت خیرین مدرسه ساز و اداره کل نو سازی و تجهیز مدارس استان خوزستان در سال آینده میلادی صورت پذیرد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان افزود: علاوه بر بحث احداث مدارس مشارکتی با نهادهای مردم نهاد بین المللی ، موضوع تجهیز مدارس نیز از محل همین اعتبارات در دستور کار این اداره کل قرار دارد که در همین راستا تجهیزات و لوازم مورد نیاز از جمله کولر گازی ، میز و صندلی، نیمکت، بسته های های آموزشی ،سیستم های کامل رایانه ،چاپگر و نوشت افزار برای مدارس و دانش آموزان تهیه و در اختیار مدارس دارای دانش آموزان اتباع خارجی قرار گرفته است. 

در حال حاضر بیش از 2 هزار و 600 دانش آموز اتباع خارجی مقیم خوزستان در مدارس استان و در مقاطع سه گانه در حال تحصیل هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار