تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۷۰۵۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آب نخلستان های شادگان رهاسازی شد
مدیر امور آب شهرستان شادگان گفت:آب مورد نیاز نخلستانهای شادگان روز شنبه از سد تنظیمی رامشیر رهاسازی شد.

عبدالمحمد بشیری شنبه اظهار کرد:با پیگیری انجام‌شده از صبح امروز به‌منظور تامین آب مورد نیاز کشاورزان شادگانی آب با دبی 100 مترمکعب بر ثانیه از سد رامشیر رهاسازی شد.

وی افزود:رهاسازی آب با دبی 20 تا 30 مترمکعب بر ثانیه برای تداوم جریان آب در رودخانه تا رسیدن آب به شادگان برنامه‌ریزی‌شده است.

بشیری از اعزام 2 گروه نظارتی در مسیر رودخانه جراحی برای برداشت نشدن آب کشاورزی در بالادست به سمت شادگان اشاره کرد و گفت:این گروه‌ها از فردا به چهار گروه افزایش می‌یابد. 

وی اظهار داشت:رهاسازی آب به مدت 15 روز انجام می‌شود که 10 روز آن سهمیه شهرستان شادگان و پنج روز برای تامین آب کشاورزی شهرستان‌های ماهشهر، بهبهان و رامشیر است.

مدیر امور آب شهرستان شادگان گفت:پیش‌بینی می‌شود از بعدازظهر امروز آب به حوضه آبی شادگان در روستا گرگر برسد و امیدواریم آب رهاسازی شده مشکلات آب کشاورزی بخش عمده از روستاهای شهرستان شادگان در حوزه جراحی را برطرف نماید.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون- جراحی قرار دارند.

این شهرستان یکی از مراکز کشاورزی قدیم و از تولیدکنندگان عمده محصولات به‌ویژه خرما در خوزستان است که در سال‌های گذشته با تنش آبی روبه‌رو بوده است.

شادگان با 57 هزار هکتار زمین قابل‌کشت با آب‌وهوای گرم و مرطوب یکی از مراکز تامین محصولات گرمسیری در خوزستان است. گندم، انواع سبزیجات، بامیه و خرما از عمده‌ترین محصولات کشاورزی آن به شمار می‌روند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار