تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۷۰۵۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشعل بنگستان واحد بهره‌برداری اهواز 2 ساخت و راه‌اندازی شد
ریيس اداره نگهداری و تعميرات خطوط لوله شركت بهره‌برداری نفت و گاز كارون گفت: با هدف حفظ محيط زيست و كاهش آلاينده‌ها، تيپ مشعل بنگستان واحد بهره‌برداری اهواز 2 ساخت، نصب و راه‌اندازی شد . 

 محمد عباسی اظهار کرد: اين مشعل در واحد بهره‌برداری اهواز 2 در اثر سوختگی، فرو ريختن عايق نسوز آن به علت ذوب شدن گيره‌های نگهدارنده و ترك برداشتن قسمت فوقانی و همچنين لوله‌های سيستم پايلوت، گاز را به صورت ناقص می‌سوزاند و اين امر باعث ايجاد آلايندگی‌های زيست محيطی می‌شد.

وی افزود: پس از تكميل مراحل مطالعات، دريافت نتايج بازرسی فنی، تعيين جنس و آلياژ مخصوص ساخت اين مشعل، تعيين الكترود مخصوص جوشكاری و اتخاذ راهكارهای مناسب مراحل ساخت و تعمير نوك (تيپ فلر) مشعل با تلاش كاركنان اداره نگهداری و تعميرات خطوط لوله اين شركت و با همكاري بخش خصوصی انجام شد .

 ریيس اداره نگهداری و تعميرات خطوط لوله شركت بهره‌برداری نفت و گاز كارون تصریح کرد: مشعل (FLARE TIP) در ساختار واحدهای بالادستی نفت در سوزاندن گازهای مازاد به منظور حفظ ايمنی افراد و تجهيزات و حتی محيط زيست در هنگام بروز اشكال در سيستم‌های فرآيندی واحدها و يا در مواقع تعمير و نگهداری دارای اهمیت بسیار زیادی است.

عباسی ادامه داد: به دلیل این اهمیت در ساخت مشعل ياد شده عمليات خمكاری و رول نمودن ورقه‌های استنلس استيل به صورت استوانه‌ای طبق نقشه، عمليات جوشكاری با بهره‌گيری از جوشكاران مجرب و صاحب نظر، ساخت شيپوری هدايت‌گر گاز، ساخت و نصب بادگيرهای اطراف مشعل جهت خنك‌كاری آن، ساخت و نصب خارهای نگهدارنده سيمان نسوز و مقاوم درون مشعل، ساخت پيلوت‌های جرقه زن و مشعل با نظارت و هماهنگی شبانه‌روزی اين امور انجام و با همكاری اداره ترابری كارون با استقرار كرن 165 تنی نصب شد.

وی با اشاره به بحث بومی سازی قطعات در این زمینه خاطرنشان کرد: بومی بودن اين پروژه باعث قطع وابستگی و صرفه‌جويی ارزی در کشور شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار