تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۷۰۵۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساخت مستند «اسبیید» در حوزه هنری خوزستان
معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری خوزستان از تولید فیلم مستند «اسبیید» به کارگردانی حبیب تاجمیری در دفتر هنرهای تصویری حوزه هنری استان خبر داد. 

شهریار قلی‌گشتی در خصوص این فیلم مستند با مضمون اجتماعی گفت: این فیلم با هدف کشف و پرورش استعدادهای جوان و حمایت از آثار آنها تهیه و تولید شده است. 

وی با بیان این که فیلم مستند «اسبیید» در خصوص یکی از آداب و رسوم ایل بختیاری است افزود: این فیلم در خصوص پسر بچه‌ای است که به معلم خود قول می‌دهد برای مداوای پای مادرش تخم مرغ محلی ببرد ولی در بین راه تخم مرغ‌ها می‌شکنند و او به روستا برمی‌گردد. به خاطر رسم محلی آن روزگار که هیچ چیز سفیدی را از خانه خارج نمی‌کنند کسی به او تخم مرغ نمی‌دهد و... . 

قلی‌گشتی   با بیان این که در این فیلم شادمهر نوذری، آرمان سحرابی، سلطنت حمزه‌ای، سمیه مددی، میلاد حسنوند، محمدجعفر سحرابی، نیازعلی سحرابی، علی سحرابی و رؤیا سحرابی به ایفای نقش می‌پردازند اضافه کرد: نویسنده و کارگردان این فیلم حبیب تاجمیری، تصویربردار حسین اکبری، صدابردار میلاد شجاعی، مدیر تولید میلاد حسنوند، منشی صحنه سمیه مددی، برنامه‌ریز رضا موری، حمل و نقل امین حسنوند و تدارکات محمد یوسفی است. 

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری خوزستان با اشاره به این که تهیه کنندگی فیلم مستند «اسبیید» را حوزه هنری خوزستان بر عهده دارد خاطرنشان کرد: مدت زمان این فیلم مستند 16 دقیقه است و در روستای سوسن سرخاب شهرستان اندیکا در استان خوزستان تصویربرداری شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار