تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۷۰۵۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل امور اجتماعی استانداری:
سال گذشته 1130 کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان شناسایی و جذب شدند
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه موفقیت پروژه‌های اجتماعی بدون مشارکت عمومی امکان‌پذیر نیست، گفت: خوزستان جزو استان‌هایی است که آمار بازماندگان از تحصیل در آن بالا است و سال گذشته هزار و 130 کودک در این طرح شناسایی شده و به چرخه آموزش و پرورش باز گردانده شده‌اند. 

 محمدصادق کریمی‌کیا در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز (یکشنبه، 28 مردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امسال برای دومین سال پیاپی، طرح شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان رونمایی می‌شود. با پیگیری‌های دکتر شریعتی و دکتر حسین‌زاده، سطح پیگیری‌های مسائل فرهنگی اجتماعی استان را به سطح ملی رساندیم.

وی افزود: در ابتدا برخی تصور می‌کردند این طرح تنها یک سال اتفاق می‌افتد و پایدار نخواهد بود. امسال اعتبارات و مصوبات بهتری نیز برای طرح در نظر گرفته شده است. موفقیت پروژه‌های اجتماعی بدون مشارکت عمومی امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در نگاه اول، همه تصور می‌کنند مساله بازماندگی از تحصیل مربوط به آموزش و پرورش است، در حالی که اگر کودکی به مدرسه نرود، شاید این مساله خیلی به آموزش و پرورش ربطی نداشته باشد. خوزستان جزو استان‌هایی است که آمار بازماندگان از تحصیل در آن بالا است.

کریمی‌کیا تصریح کرد: سال گذشته به ما اعلام شد 12 هزار بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد. با بررسی‌های انجام شده، این عدد به سه هزار مورد رسید. ما در طرح شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل، از مشارکت عمومی و موسسات خیریه نیز استفاده می‌کنیم و حتی گاهی خانه به خانه برای شناسایی این کودکان مراجعه می‌کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: نگهداری کودکان از جذب آن‌ها به مراتب مشکل‌تر است. باید پیگیر وضعیت تحصیلی این کودکان باشیم. البته در کودکان بازگردانده شده به چرخه تعلیم و تربیت قطعا ریزش نیز خواهیم داشت اما با همکاری و توجه ویژه شورای اجتماعی کشور به خوزستان، این طرح را در استان کلید می‌زنیم و امیدواریم بتوانیم بهترین جذب را انجام دهیم. سال گذشته 1130 کودک در این طرح شناسایی شده و به چرخه آموزش و پرورش بازگردانده شده‌اند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار