تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۷۰۶۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبرسانی به روستاهای حفار شرقی خرمشهر در آخرین گام اجراست
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: طرح آبرسانی به روستاهای حفار شرقی خرمشهر با چهار هزار خانوار جمعیت از هفته آینده به بهره برداری می رسد.

ولی الله حیاتی روز یکشنبه در بازدید از روند اجرای طرح خط لوله حفار شرقی اظهار داشت:این خط لوله به طول 9،5 کیلومتر از ابتدای هفته آینده آب آشامیدنی با کیفیت را از خط غدیر به روستاهای حفارشرقی منتقل می کند.

وی افزود: برای اجرای این طرح 150 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد تا روستاهای حفار شرقی خرمشهر از آب با کیفیت بهره مند شدند.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: از امروز آب از ایستگاه مارد به سمت زمین های کشاورزی خرمشهر رهاسازی می شود و کشاورزان می توانند آن را برداشت و زمین ها را آبیاری کنند.

وی گفت:در خرمشهر 2 نقطه باید به طرح آبرسانی غدیر متصل شوند، کار مطالعاتی مینوشهر به پایان رسیده و عملیات نقطه گذاری آن بزودی انجام می شود.

حیاتی تصریح کرد: همچنین 11 روستای غرب کارون نیز برای اتصال به طرح آبرسانی غدیر نیاز به 21 کیلومتر خط انتقال دارند و در دستور کار دولت قرار گرفته اند.

شاخص استاندارد آب شرب یکهزار و 200 میکروموس است که با توجه به شکستگی لوله فاز 2 طرح غدیر این شاخص در مواردی در آبادان و خرمشهر به حدود پنج هزار میکروموس نیز رسیده است. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار