تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۱۷۰۶۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر نظام صنفی کشاورزی امیدیه عنوان کرد:
نارضایتی دامداران امیدیه از عملکرد شبکه دامپزشکی شهرستان
دبیر نظام صنفی کشاورزی امیدیه با انتقاد از عملکرد شبکه دامپزشکی این شهرستان گفت: جمعی از دامداران امیدیه از عملکرد دامپزشکی شهرستان رضایت ندارند. 

امیر شریفات با اشاره به اهمیت فعالیت‌های شبکه دامپزشکی اظهار کرد: موضوع پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام از مهمترین وظایف شبکه دامپزشکی است که در صورت عدم رسیدگی منجر به ابتلای دامداران و اهالی روستاها به بیماری‌های خطرناکی از جمله سل، تب مالت و ... می‌شود.

وی ادامه داد: نظارت بر فرآورده‌های خام دامی که شامل واحدهای قصابی، مرغ فروشی و صنوف است و همچنین بهداشت گوشت و بازرسی کشتارگاه‌ها از موارد مهمی هستند که اجرای آن‌ها در شهرستان امیدیه به خوبی انجام نمی‌شود.

وی گفت: موضوع واکسیناسیون که به منظور پیشگیری از بیماری‌های مشترک که باید توسط اکیپ واکسیناسیون و توسط کاردان دامپزشک صورت گیرد اما با توجه به کمبود نیرو در شهرستان فقط توسط دو نفر صورت می‌گیرد.

دبیر نظام صنفی کشاورزی امیدیه با اشاره به اهمیت موضوع بهداشت و بیماری‌های مشترک انسان و دام گفت: بسیاری از دامداران طی ماه‌های اخیر در خصوص موارد فوق به ما مراجعه می‌کنند و ما هم مشکلات موجود را به اطلاع اداره کل دامپزشکی استان و معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خوزستان رسانده‌ایم اما تاکنون اقدامی برای ساماندهی شبکه دامپزشکی امیدیه و بهبود وضع موجود نشده است.

شریفات گفت: سوال ما این است آیا اگر روزی فرا برسد که یک بیماری در شهرستان شایع شود و دامداران را متحمل بار مالی کند و سلامتی دامدار و اهالی روستاها را به خطر بیندازد چه کسی یا ارگانی باید جوابگو باشد؟

وی با اشاره به حساسیت و اهمیت بهداشت گوشت کشتارگاه، نظارت بر ذبح شرعی، تشخیص بیماری‌های مشترک انسان و دام و همچنین اهمیت سلامت دام و دامدار و اهالی روستاها گفت: خواسته اصلی دامداران شهرستان امیدیه این است که در سیستم مدیریتی شبکه دامپزشکی امیدیه از دکتر متخصص دامپزشک استفاده شود.

شریفات با بیان این‌که شبکه دامپزشکی امیدیه نیاز به ساماندهی دارد، در پایان گفت: امیدواریم با تغییر در سیاست‌ها و عملکرد شبکه دامپزشکی امیدیه شاهد بهبود وضعیت موجود و کسب رضایتمندی دامداران شهرستان باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار