تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۱۷۰۶۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:
سرمایه‌گذاری یک شرکت چینی در منطقه آزاد اروند
معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: یک شرکت چینی برای استخراج معادن سلستین و تبدیل به کربنات استرانسیم در منطقه آزاد اروند سرمایه‌گذاری می‌کند.

سید علی موسوی، دلیل اصلی این اقدام را جلوگیری از خام‌فروشی اعلام کرد و گفت: مواد اولیه این کارخانه از معادن اطراف استان‌های خوزستان و فارس تامین و محصول آن به چین‌، ژاپن و آسیای شرقی صادر خواهد شد.

موسوی افزود: سرمایه‌گذاری این پروژه 100 درصد خارجی بوده و در ۳ فاز، با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار در مساحت ۴۰ هکتاری در شهرک صنعتی خرمشهر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه فاز اول این کارخانه به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که در فاز اول ۲۰۰ نفر و در فازهای بعدی بیش از ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شود.

معاون سرمایه‌گذاری و رونق کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، این اتفاق را در شرایط اقتصادی فعلی مثبت ارزیابی کرد و گفت: این سرمایه‌گذاران خارجی، منطقه آزاد اروند را به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب‌، مجاورت با مواد معدنی موردنیاز این کارخانه، وجود دو کارخانه الکل‌سازی درمنطقه، بندر خرمشهر و نزدیکی به بندر امام خمینی‌(ره)، قوانین، مزایا و معافیت‌های مالیاتی که مناطق آزاد برای سرمایه‌گذاران دارد، انتخاب کردند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار