تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۷۰۶۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
46 تیم بهداشتی در خوزستان بر نذورات عید قربان نظارت می کنند
مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان گفت: 46 تیم بازرسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خوزستان بر مراکز تهیه و عرضه نذورات در عید قربان نظارت می کنند.

فرهاد صفدری روز دوشنبه بیان کرد: این تیم ها در سه نوبت صبح ، عصر و شبانگاه بر مساجد، تکایا و محل های تهیه و عرضه نذورات نظارت، و آموزش لازم را به افراد دست اندرکار ارایه می کنند.

وی افزود: استفاده از گوشت بهداشتی و مطمئن از جمله مهمترین مواردی است که باید در تهیه نذورات مورد توجه قرار گیرد و شهروندان باید دقت کافی را در تهیه گوشت دام و طیور مورد استفاده لحاظ کنند.

صفدری بیان کرد: با توجه به اینکه سطح نیاز در این بازه زمانی بالا می رود فرصتی برای افراد فرصت طلب و سودجو است که گوشت های بیمار را وارد بازار کنند.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: مردم باید گوشت را از مراکز مطمئن تهیه کنند و بهترین گوشت برای نذورات، استفاده از دام ذبح شده در کشتارگاه ها با مهر و علایم دامپزشکی است.

وی گفت: مردم نباید از گوشت گرم تازه ذبح شده استفاده کنند و باید 24 ساعت پیش از مصرف برای جلوگیری از انتقال بیماری های خطرناکی مانند تب کریمه کونگو در یخچال نگهداری کنند.

صفدری در خصوص ظرف های مناسب برای تهیه نذری نیز افزود: برای نوشیدنی های گرم استفاده از لیوان کاغذی مناسب تر است و برای غذا از ظروف یکبار مصرف با فویل های آلومینیومی یا از جنس پلی پروپیلن استفاده شود.

وی بیان کرد:رنگ های غذایی از جمله رنگ زعفران مواد شیمیایی هستند که حتی با مجوز بهداشت برای استفاده در غذا مناسب نیست و در کارگاه های صنفی زیر نظر مسئول فنی قابل استفاده است. 

وی توصیه کرد: از رنگ های غذا و غیر طبیعی و در تهیه شربت ها از رنگ شربت و رنگ های مصنوعی در تهیه نذورات استفاده نشود.

صفدری با تاکید بر استفاده از آب و یخ بهداشتی در تهیه نذورات گفت: آب شیرین از مکان مطمئن تهیه و با مخزن مطمئن به محل مورد نظر منتقل شود.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: در هنگام تهیه نذری، یخ باید در پوشش پلاستیکی تمیز به دور از سطوح آلوده جابجا و نگهداری شود چون خاصیت یخ به این گونه است که به دلیل مکش منفی ، تمام آلودگی سطح را تا اعماق جذب می کند و شست و شوی سطحی آلودگی را از بین نمی برد.

وی تاکید کرد: سامانه دریافت شکایات بهداشتی به شماره 190 به صورت تمام وقت آماده رسیدگی به شکایات مردمی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار