تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۷۰۶۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل دامپزشکی خوزستان:
110اکیپ‌بهداشتی‌برای‌نظارت‌بر ذبح‌دام در عیدقربان فعال‌شد
مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: 110 اکیپ بهداشتی ثابت و سیار در سطح شهرهای استان به منظور نظارت بر ذبح و سلامت دام در عید قربان تشکیل و فعال شد.

دکتر مصطفی کنارکوهی روز دوشنبه افزود: در این اکیپ ها 17دامپزشک ، 16 ناظر شرعی و 115 بازرس بهداشتی با هدف اطمینان از سلامت دام در مناطق تعیین شده در استان به وظایف خود عمل خواهند کرد.

وی گفت: در کلانشهر اهواز که میزان ذبح دام در عید قربان بیشتر از سایر شهرهای استان خواهد بود با همکاری شهرداری سکوهایی در مناطق مختلف این شهر جانمایی شده تا مردم دام خود را در آنجا ذبح کنند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: علاوه بر تمهیداتی که برای رفاه حال مردم در نظر گرفته شده همه کشتارگاههای استان در روز چهارشنبه 31مرداد ماه روز عید قربان ، به عنوان یک روز کاری از ساعت 7 تا 13 ظهر فعال خواهند بود.

وی گفت: خدمات ارائه شده در روز عید قربان به کسانی که دام خود را در کشتارگاههای مجاز استان ذبح می کنند رایگان خواهد بود.

کنارکوهی به همه شهروندان توصیه کرد خود اقدام به کشتار دام در منازل نکنند ، دام خود را از مراکز مجاز خریداری , گوشت قربانی را پس از 24ساعت نگهداری در یخچال مصرف کنند و با توجه به گرمای هوا و احتمال رشد انگل ، از نگهداری گوشت در خارج از یخچال خودداری نمایند.

بسیاری از مردم خوزستان بر اساس یک سنت حسنه اسلامی در روز عید قربان ، اقدام به قربانی دام کرده و گوشت آن را بین فقرا و نیازمندان توزیع می کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار