تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۷۰۷۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خوزستان:
بیش از 81 هزار خانوار در استان تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان هستند
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خوزستان بیش از 81 هزار خانوار در استان تحث پوشش صندوق هستند، گفت: از نظر تعداد ثبت نام بیمه شدگان استان خوزستان رتبه چهارم کشور را دارد اما متاسفانه از نظر تمدید و جذب در چند سال گذشته نتوانسته ایم به تعهدات خود عمل کنیم. 

حسین جعفر خادم در همایش کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان که امروز 30 مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: صندوق بیمه روستاییان و عشایر در سال 84 و بر اساس نظام ساختار رفاه و تامین اجتماعی تاسیس شد و در راستای این نظام دولت مکلف شد تا جامعه هدف این صندوق را تحت پوشش قرار دهد.

وی افزود: در حال حاضر با گذشت بیش 12 سال از عمر صندوق، بیش از یک میلیون و 650 هزار خانوار در سطح کشور و بیش از 81 هزار خانوار در سطح استان خوزستان تحت پوشش این صندوق بیمه قرار دارند. از نظر تعداد ثبت نام بیمه شدگان استان خوزستان رتبه چهارم کشور را دارد اما متاسفانه از نظر تمدید و جذب در چند سال گذشته نتوانسته ایم به تعهدات خود عمل کنیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خوزستان تصریح کرد: امیدواریم با کمک کارگزاران در استان بتوانیم به جامعه هدف مورد نظر خود در حیث بیمه شدگان دست پیدا کنیم و به تعهداتی که در این زمینه بر گردن ما است عمل کنیم. 

جعفر خادم با اشاره به مشکلات این صندوق در استان خوزستان، اظهار کرد: یکسری از مشکلات درون سازمانی و بخشی دیگر برون سازمانی است. در خصوص مشکلات برون سازمانی می توان به خشکسالی و عدم پرداخت به موقع تعهدات دولت به کشاورزان در زمینه کشت های تضمینی اشاره کرد که این مسایل خود منجر به عدم تمدید حق بیمه توسط کشاورزان نیز شده است.

وی ادامه داد: از دولت درخواست داریم تا بتواند به تعهدات خود در بحث کشت های تضمینی که مشکلات فراوانی را برای کشاورزان استان به وجود آورده است، عمل کند و این کار را با سرعت بیشتری انجام دهد تا ان ها نیز بتوانند در بحث تمدید حق بیمه اقدام کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خوزستان بیان کرد: نتوانسته ایم اعتماد سازی لازم را در میان جامعه هدف خود به خوبی عملی کنیم. همچنین در بحث اطلاع رسانی نیز ضعیف عمل کره ایم و در این زمینه ها بای تلاش را بیشتر و بهتر عمل کنیم. 

جعفر خادم ادامه داد: عدم آموزش لازم در خصوص کارگزاران یکی دیگر از مشکلاتی است که باید به آن توجه شود. در این زمینه بر اساس دستوراتی که به ما داده شده است، کلاس هایی را برای کارگزاران در نظر خواهیم گرفت تا شاهد حل مشکلات موجود در این بخش باشیم.

وی خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی در سازمان باعث شده تا به تعهدات خود در زمان مقرر پاسخگو نباشیم و برای بیمه شدگان، کارگزاران و کارمندان به دلیل تاخیر در  تعهدات دلخوری ها و مشکلاتی به وجود آمده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار