تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۷۰۷۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل پست خوزستان عنوان کرد:
کاهش زمان توزیع مرسولات پستی در استان
مدیرکل پست خوزستان گفت: در حال حاضر خطوط زمینی ارسال مرسولات در استان اصلاح شده است به طوری که وقتی مرسوله‌ای وارد استان می‌شود، زمان ارسال آن به نقاط مختلف استان حداقل تا 24 ساعت کاهش پیدا کرده است. 

مهران حموله با اشاره به اقدامات انجام گرفته در 5 ماهه نخست امسال اظهار کرد: در بحث سرویس‌های نیابتی، پست استان خوزستان در بیش از 300 سرویس با حدود 25 سازمان از جمله ثبت احوال، ثبت اسناد، شرکت گاز، دادگستری و... همکاری می‌کند و به نیابت از آن‌ها این سرویس‌ها را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به ترافیک وارده به پست خوزستان در 5 ماهه نخست امسال، افزود: این ترافیک به دو بخش تقسیم می‌شود که یک بخش آن محصولاتی است که از سطح کشور وارد استان می‌شوند و پس از تجزیه به مناطق مختلف ارسال می‌شوند. در این زمینه در 5 ماهه نخست امسال 4 میلیون و 200 هزار مرسوله وارد استان شد که توسط مجموعه 250 نفری نامه رسانان پست در سراسر استان توزیع شده‌اند.

مدیرکل پست خوزستان تصریح کرد: بخش دوم این ترافیک مربوط به مرسولاتی است که پست استان آن‌ها را قبول و به سراسر کشور ارسال می‌کند. میزان مرسولاتی که توسط پست استان در 5 ماهه ابتدایی امسال قبول شده ، 5 میلیون و 25 هزار مرسوله بوده که به سراسر کشور ارسال شده است. این مرسوله‌ها توسط باجه‌های قبول پست دریافت و نهایتا به سراسر کشور ارسال می‌شوند.

حموله با بیان اینکه در استان خوزستان بیش از 850 هزار دفتر پستی که شامل دفاتر پست دولتی و دفاتر  ICT شهری و روستایی است، وجود دارد، گفت: به کمک این دفاتر مرسولات ارسالی دریافت و به صورت خط هوایی و زمینی به نقاط مختلف ارسال می‌شوند. مرسولات اولویت‌دار به وسیله خطوط هوایی و سایر مرسولات به وسیه خط زمینی به نقاط مختلف کشور فرستاده می‌شوند.

وی با اشاره به بحث کیفیت خدمات ادامه داد: یکی از آخرین اقداماتی که در بحث کیفیت در پست خوزستان انجام گرفته، اصلاح سیر ارسال مرسولات بوده است. در این زمینه توانسته ایم اصلاحات اساسی را انجام دهیم تا وضعیت توزیع در سطح استان خوزستان مناسب تر شود. 

مدیرکل پست خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر خطوط زمینی ارسال مرسولات در استان اصلاح شده است به طوری که وقتی مرسوله‌ای وارد استان می‌شود، زمان ارسال آن به نقاط مختلف استان حداقل تا 24 ساعت کاهش پیدا کرده است.

حموله با اشاره به خدمات نیابتی انجام گرفته در بحث کارت ملی هوشمند گفت: در این زمینه حدود 3 تا 4 سال است که با سازمان ثبت احوال همکاری جدی داریم. حدود 45 تا 50 درصد از ثبت نام‌های کارت ملی هوشمند در سراسر استان توسط مجموعه پست انجام شده است و در این راستا حدود یک میلیون و 400 هزار ثبت نام داشته ایم.

وی بیان کرد: در کنار بحث ثبت نام، تحویل کارت ملی هوشمند نیز دیگر خدمتی است که به نیابت از ثبت احوال در حال انجام آن هستیم. در این زمینه حدود یک میلیون و 350 هزار کارت ملی هوشمند در استان به مردم تحویل داده شده است. در بحث کارت ملی هوشمند دغدغه‌ای وجود دارد که بیش از 50 هزار کارت ملی هوشمند در پست دپو شده و مردم آن‌ها را تحویل نگرفته‌اند.

مدیرکل پست خوزستان با اشاره به حضور پست در پایانه‌ها و فرودگاه های استان اظهار کرد: در این زمینه هماهنگی با راه‌آهن جنوب انجام گرفته و در مدت سه یا چهار هفته آینده در ایستگاه‌های راه آهن مستقر خواهیم شد. همچنین با مدیرکل فرودگاه‌های استان نیز صحبت‌هایی انجام گرفته تا پست در فرودگاه های استان نیز مستقر شود تا بتوانیم در بحث دریافت مرسوله‌ها از مردم خدمت رسانی مناسب‌تری را انجام دهیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار