تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۷۰۷۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی بهبهان عنوان کرد:
استفاده صیفی کاران بهبهان از آب آلوده به فاضلاب خطرناک است
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی بهبهان با بیان اینکه در حال حاضر فاضلاب بهبهان وارد رودخانه می شود، گفت: در این وضعیت، گاهی مردم با نصب پمب از رودخانه آب برداشت می‌کنند و جهت صیفی کاری از این آب استفاده می کنند که با توجه به تخلیه فاضلاب در رودخانه، مصرف این آب می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

محسن شبرو در جلسه شورای سلامت خوزستان که امروز(۳۰ مردادماه) برگزار شد، با اشاره به مشکلات بهداشتی شهرستان بهبهان اظهار کرد: نبود کشتارگاه صنعتی دام در بهبهان از مشکلات بهداشتی این شهرستان است که این موضوع از ابتدای سال ۹۶ تاکنون سه بار در شورای سلامت خوزستان مطرح شده و سه مصوبه داشته است. همچنین کشتارگاه سنتی بهبهان دارای مشکلاتی است که باید رفع شوند.

وی افزود: فرسودگی تاسیسات آبرسانی و مشکلات آب روستایی، عرضه مواد غذایی به صورت دوره گردی، عرضه قلیان و مواد دخانی در سفره خانه ها و اماکن عمومی، مشکلات مربوط به فاضلاب شهری، وجود حیوانات بلاصاحب و سگ های ولگرد و تبعات بهداشتی آن، نامناسب بودن محل دفن زباله و نبود بازارچه عرضه آبزیان از دیگر مشکلات بهداشتی بهبهان هستند.

شبرو تصریح کرد: بیش از سه بار بحث کشتارگاه صنعتی بهبهان در شورای سلامت خوزستان مطرح شده است. بیش از یک دهه از احداث ساختمان این کشتارگاه و تجهیز آن می گذرد اما این کشتارگاه هنوز بلاتکلیف رها شده و منتظر تصمیمی در این خصوص هستیم. ظاهرا علت بلاتکلیف بودن کشتارگاه بهبهان اختلافات بین سهامداران است که همچنان حل نشده باقی مانده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: باید هرچه سریعتر در خصوص کشتارگاه سنتی بهبهان نیز تصمیمی گرفته شود. در نامه ای که در اردیبهشت ماه سال جاری داشتیم ۳۹ ایراد در خصوص این کشتارگاه عنوان شد که همگی تهدید علیه بهداشت عمومی هستند.

وی با بیان اینکه کشتارگاه سنتی بهبهان فاقد سیستم فاضلاب است، گفت: احداث تصفیه خانه فاضلاب کشتارگاه یکی از ضروریات است.

شبرو با اشاره به مشکلات فرسودگی شبکه آبرسانی و مشکلات آب روستایی عنوان کرد: فرسودگی بیش از ۴۰ درصد خطوط انتقال شبکه توزیع و تاسیسات در روستاها، روستاهای فاقد متولی تامین آب شرب، روستاهای فاقد آب شرب مناسب از نظر کمی و کیفی برخی از مشکلات دیگر در زمینه آب هستند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی بهبهان با اشاره به مشکلات ساماندهی فاضلاب شهری و ضرورت احداث شبکه فاضلاب شهری در بهبهان عنوان کرد: چند سال است که شبکه فاضلاب بهبهان در حال احداث است اما ظاهرا همچنان برنامه ای در خصوص اتمام آن وجود ندارد. در حال حاضر فاضلاب بهبهان وارد رودخانه می شود. در این وضعیت، گاهی مردم با نصب پمب از رودخانه آب برداشت می‌کنند و جهت صیفی کاری از این آب استفاده می کنند که با توجه به تخلیه فاضلاب در رودخانه، مصرف این آب می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

شبرو با اشاره به محل دفن زباله در بهبهان عنوان کرد: زمینی که قرار است محل دفن زباله بهبهان شود به شهرداری تحویل داده شده است اما همچنان بحث جابجایی و ایجاد سلول های لازم وجود دارد. آتش سوزی زباله ها در فصل تابستان در محل جمع زباله ها موجب اعتراض مردم شده است.

وی در خصوص عرضه مواد غذایی غیربهداشتی در سفره خانه ها و مکانهای عمومی گفت: علی رغم اینکه این موضوع در شورای سلامت و در شورای تامین بهبهان مصوبه داشته است اما همچنان این معضل در حال رشد است.

وی بیان کرد : در سفره خانه هایی که در اماکنی دور از دید مردم فعالیت می کنند اتفاقات ناگواری رخ می دهد و بعضا شاهد مسائل اخلاقی هستیم که باید این موضوع مد نظر قرار بگیرد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی بهبهان با اشاره به عرضه مواد غذایی دوره گردی تصریح کرد: این معضل علاوه بر نامناسب کردن مبلمان شهری مشکلات بهداشتی دیگر نیز می تواند ایجاد کند. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار