تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۷۰۸۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای شهر خرمشهر:
واگذاری بازار امام علی(ع) خرمشهر با مشکل حقوقی مواجه شده است
رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر گفت: واگذاری بازار امام علی(ع) جدید خرمشهر در راستای ساماندهی دست فروشان با مشکل حقوقی مواجه شده است.

محمدجواد بچاری پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار علت تاخیر در واگذاری بازار امام علی(ع) گفت: این بازار به منظور ساماندهی دست فروشان بازار روز با 184 غرفه احداث شد و قرار بود با قیمت 180 میلیون ریال به دست فروشان واگذار شود.

وی گفت: از 184 غرفه بازار امام علی(ع) ، 30 غرفه به قیمت 180 میلیون ریال به دست فروشان بازار روز فروخته شده و مابقی تاکنون بلاتکلیف هستند.

وی اظهار داشت: در این راستا خیلی از دست فروشان اعلام کردند که این قیمت بالاست و توانایی خرید را نداریم.

بچاری افزود: از آنجا که شهرداری خرمشهر با پیمانکار 34 میلیارد ریال برای احداث این بازارچه قرارداد منعقد کرده لذا هر غرفه می بایست 180 میلیون ریال به فروش برسد اما دست فروشان توان مالی این هزینه را ندارند.

وی ادامه داد: برای حل این موضوع به دست فروشان پیشنهاد شد برای هر غرفه ماهیانه پنج میلیون ریال کرایه پرداخت کنند تا ضمن پرداخت بدهی پیمانکار غرفه ها به شرط تملیک واگذار شود که به دلیل مشکل پیش آمده از سوی سازمان شهرداری ها این طرح موافقت نشد.

بازار امام علی(ع) بدون کارکاشناسی ساخت شد

یکی از اعضای شورای شهر خرمشهر نیز در این نشست گفت: بازارچه امام علی(ع) خرمشهر بدون در نظر گرفتن پارکنیک ساخت شده و قطعا مشکلات عدیده ای در این بازار خواهیم داشت.

عبدالامیر سامری علل تاخیر در واگذاری غرفه های بازار امام علی(ع) خرمشهر مشکل حقوقی در قرار داد با پیمانکار بیان کرد و گفت: پیشنهاد شد در نشستی با پیمانکار راهکاری برای حل و فصل این پروژه پیدا شود.

وی پیشنهاد کرد بازارچه مذکور به اصناف دیگری واگذار شود.

سامری با بیان اینکه برای تخریب این بازارچه مجوز نداریم گفت: پیمانکار در این بازار سرمایه گذاری و هزینه زیادی کرده است و در حال حاضر شکایت کرده و قطعا حکم برعلیه شهرداری می گیرد و مطالبه مبلغ 2برابری خواهد کرد.

بدهی 800 میلیارد ریالی شهرداری خرمشهر به تامین اجتماعی 

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر با اشاره به احداث پارک آبی در این شهر گفت: با توجه به اینکه شهرداری 800 میلیارد ریال به سازمان تامین اجتماعی بدهی دارد به خاطر همین اکثر املاکی که در اختیار دارد، در توقیف سازمان تامین اجتماعی هستند.

بچاری افزود: در حاضر زمین هایی مسکن و شهرسازی خرمشهر در اختیار سازمان منطقه آزاد اروند قرار دارد و قرار بود در منطقه دیزل آباد تا مشخص شدن طرح جامع برای احداث پارک آبی و فضای سبز در نظر گرفته شود.

وی تاخیر در اجرای پروژه ساحل سازی مشکلات فنی بیان کرد و گفت: مشکلات فنی در این رابطه وجود دارد.

بچاری، نظارت بر امور شهرداری را از اولویت های شورای شهر بیان کرد و گفت: به دلیل نوسان نرخ ارز در تهیه قیر مشکل داشتیم و باید از بازار بورس تهیه شود لذا تهیه قیر یک مشکل اساسی شده بود.

عضو شورای شهر در بخش دیگری دخالت های بی اساس در کار اجرایی دستگاههای اجرایی را از مشکلات عمده خرمشهر بیان کرد و گفت: اگر هر دستگاه اجرایی وظایف خود را طبق قوانین و مقررات انجام می دهد و نیازی به دخالت های دیگر دستگاهها نیست.

سامری، نبود زیرساخت های مناسب را از دیگر مشکلات خرمشهر عنوان کرد و گفت: شهرداری به دلیل کامل نبودن زیرساخت ها در کار عمرانی دچار مشکل شده است.

وی افزود: مردم شهرستان خرمشهر بعد از هشت سال جنگ و 30سال بازسازی تاکنون از نبود زیرساخت به خصوص آب و فاضلاب با مشکل مواجه هستند.

این عضو شورای شهر خرمشهر با اشاره به تیم کارون اروند گفت: خرمشهر بعد از 30 سال صاحب یک نماینده فوتبال در لیگ یک کشور شد .بخشی از وظایف شهرداری طبق قوانین فرهنگی و ورزشی بوده و هزینه کردن برای تیم فوتبال کارون اروند قانونی است.

وی در بخشی دیگر در رابطه با انتصاب مشاور برای شهرداری بیان داشت:مشاوران شهرداری باید صلاحیت های علمی و تجربی داشته باشند.

سامری در خصوص ایستگاه دوچرخه سواری بانوان در خرمشهر گفت: احداث ایستگاه دوچرخه سواری بانوان در خرمشهر مصوب شده ولی برای اجرای آن انتظار داریم که قانونی که برای بانوان در سراسر کشور وجود دارد در خرمشهر نیز اجرایی و موانعی ایجاد نشود.

بازارهای خرمشهر همچون بازار روز، بازار صفا، سیف وضعیت مناسبی ندارد و هیات امنای شهر و مسئولان اصناف و کسبه بازار به طور مکرر با مسئولان شهر جلسات متعددی برای ساماندهی دستفروشان برگزار کرده است.

‌بنا به گفته های شهروندان خرمشهری شبکه اصلی فاضلاب در بلوار پاسداران بخشی از منطقه طالقانی است که با یک ایستگاه پمپاژ در تقاطع خیابان امیر کبیر و پاسداران به خیابان 40 متری هدایت می شود و ساخت بازار امام علی(ع) بر روی این شبکه ممکن است در آینده مشکلاتی برای بازاریان ایجاد کند.

عملیات احداث بازار امام علی(ع) با 184 غرفه در نیمه دوم سال 95 آغاز شد و در سال 96 عملیات احداث آن به اتمام رسید ولی تاکنون به دست فروشان بازار روز واگذار نشده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار