تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۷۰۸۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم آبادان در مجلس:
اتمام به موقع احداث فاز ۲ پالایشگاه آبادان نیازمند عزم ملی است
اتمام به موقع احداث فاز ۲ پالایشگاه آبادان نیازمند عزم ملی استنماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: اتمام به موقع احداث فاز ۲ پالایشگاه آبادان نیازمند عزم ملی است.

عامر کعبی شامگاه شنبه در جلسه هماهنگی ستاد هفته دولت در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری آبادان اظهار کرد: در یک سال اخیر با چالش های مختلفی در سطح شهرستان روبرو بودیم که همه برای کاهش آن تلاش کردند؛ آبادان در سالی پر تلاطم با مشکلات مختلفی از جمله شوری آب، ریزگردها، بیکاری و غیره مواجه بود که به رغم پاره ای اعتراض های مردمی، اما با مدیریتی مناسب از آن بحران ها عبور کردیم.

وی افزود: شوری آب ۵ میلیون درخت نخل را معرض نابودی و مرگ قرار داده است که امید می رود این مشکل نیز مرتفع شود زیرا ۵۰ هزار شغل مستقیم در این باره وجود دارد که اگر از بین برود این چالش نه تنها متوجه شهرستان که متوجه استان و کشور خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فاز ۲ پالایشگاه آبادان در حال اجرا است، تصریح کرد: با توجه به مسائل پیرامونی، بالا رفتن قیمت ارز و قراردادهایی که در این پروژه به ریال منعقد شدند، این ترس وجود دارد که نتوانیم آن را به موقع به اتمام برسانیم لذا مسئولان نفت و ما نمایندگان باید در این باره به دنبال راهکاری باشیم تا این پروژه ۳.۵ میلیارد دلاری را به موقع به اتمام برسانیم چرا که در غیر این صورت متحمل پرداخت جریمه ماهانه خواهیم شد.

کعبی گفت: تضمین هایی که شرکت نفت برای این پروژه به بانک ها و فاینانسورهای خارجی پرداخت کرده، بالا است لذا باید آن را مدیریت کرد تا کارها در موعد مقرر به اتمام برسد؛ انجام این کار همت ملی طلب می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: شهردار آبادان در طول یک سال اخیر یک انضباط مالی خوبی را ایجاد کرده است و به رغم مواجه شهرداری با پرداخت حقوق ماهانه ۱۰ میلیارد تومان، اما با یک انضباط مالی آن را ۷ میلیارد تومان کاهش داده ضمن آنکه برای کاهش نیروهای بازنشسته نیز اقدام کرده است.

کعبی اظهار کرد: با توجه به پرداخت عوارض آلایندگی ها و سرمایه گذاری هایی که در شهرداری ها انجام می شود باید موضوع پرداخت حقوق کارکنان از این منابع از دستور کار شهرداری خارج شود.

وی تصریح کرد: منطقه آزاد در بخش عمران اقدامات خوبی انجام داده که نیاز به استمرار و جای کار بیشتری وجود دارد.

این نماینده با تاکید بر اینکه تاسیس مناطق آزاد بدون در نظر گرفتن زیرساخت ها سبب می شود تا مناطق به جای پرداختن به وظایف اصلی خود از جمله ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صادرات مشغول انجام کارهای جانبی شوند، یادآور شد: منطقه آزاد اروند باید در بحث امنیت کارهای بیشتری انجام دهد؛ قشر آسیب پذیر ما با توجه به ورود ارزهای خارجی به شهرستان آسیب جدی دیده اند و ما در این موارد بحث های زیادی داریم هر چند که اقدامات خوب منطقه آزاد در بخش های خدمات، بازرگانی و تجارت سبب رشد فعالیت ها درحوزه های مذکور شده است.

کعبی ابراز امیدواری کرد تا با کمک همه مسئولان در راستای رشد و بالندگی شهرستان گام های بلندی برداشته شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار