تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۱۷۰۹۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان:
عده‌ای با دسترسی به اطلاعات محرمانه بورس، رانت‌های کلانی به جیب زدند
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: بنا داریم بازرسی و نظارت دقیقی را از پتروشیمی‌هایی که مواد اولیه خود را نگهداری کردند و به بازار و‌ واحدهای تولیدی عرضه نکردند، داشته باشیم و قطعا با کسانی که در این زمینه تخلف کرده‌اند برخورد شدیدی خواهیم کرد و‌ جرائم سنگینی را برای آن‌ها در نظر خواهیم گرفت. 

نورالله حسن زاده در نشست مشترک مدیران حوزه اقتصادی خوزستان که شامگاه چهارم شهریورماه در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در اهواز برگزار شد، با اشاره به افزایش نرخ ارز در حوزه صنعت و ‌تجارت اظهار کرد: افزایش نرخ ارز در حوزه صنعت از دو جهت باعث ایجاد تغییرات در حوزه تکنولوژی ماشین آلات و مواد اولیه شده است زیرا این بخش‌ها با افزایش ناگهانی قیمت ارز مواجه شدند.

وی با اشاره به تحولات نرخ ارز و تاثیر آن در حوزه مواد اولیه افزود: اعلام نرخ ارز به یکباره شوک سنگینی را به بازار وارد کرد، به خصوص زمانی که اعلام کردند نرخ ارز تک رقمی است. تنش شدیدی در بازار ایجاد شد و‌ مردمی که نیازمند ارز بودند سراسیمه در بازار به دنبال ارز می‌گشتند و این مساله شرایط را برای تامین ارز به منظور خرید و تامین مواد اولیه سخت کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان این‌که عده‌ای با دسترسی به اطلاعات محرمانه بورس رانت‌های کلانی را نصیب خود کردند، گفت: مواد اولیه پتروشیمی محصولات داخلی بوده و با قیمت مناسبی در اختیارشان قرار می‌گیرد. در این زمینه قرار نبود با شوک کوچک نرخ ارز در پتروشیمی‌ها تحولات عجیبی به وجود بیاید زیرا در بازار آزاد مواد اولیه پتروشیمی به وفور وجود داشت.

وی افزود: بنا داریم بازرسی و نظارت دقیقی را از پتروشیمی‌هایی که مواد اولیه خود را نگهداری کردند و به بازار و‌ واحدهای تولیدی عرضه نکردند، داشته باشیم و قطعا با کسانی که در این زمینه تخلف کرده‌اند برخورد شدیدی خواهیم کرد و‌ جرائم سنگینی را برای آن‌ها در نظر خواهیم گرفت.

حسن زاده با اشاره به فضای روانی ایجاد شده در بازار عنوان کرد: اخیرا مجبور شدیم چندین انبار میوه و تره‌بار را در استان پلمب کنیم. همچنین چندین واحد فروشنده میوه و تره بار و چند فروشگاه را پلمب کرده‌ایم و این موضوع نیز در سطح استان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برخی از محصولات دچار افزایش قیمت شده‌اند، گفت: قیمت‌گذاری برخی از اجناس خاص در قانون بر عهده خود فروشنده است و این افراد به دلایل مختلف تصمیم به افزایش قیمت محصولات خود کرده اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به افزایش قیمت کالای خانه، عنوان کرد: چندین تولید کننده کالای خانه در کشور وجود دارد که از عرضه لوازم خانگی در بازار خودداری و در انبارها اقدام به نگهداری از کالاها می‌کنند. در این زمینه برای بررسی این موضوع در بازار لوازم خانگی وارد عمل شدیم و مشاهده کردیم که این افراد لوازم خانگی را در این انبارها احتکار کرده بودند.

وی با بیان اینکه در انبارهای بازار باید کالا وجود داشته باشد، تصریح کرد: اگر انبارها خالی از کالا باشد دچار مشکل خواهیم شد و نباید صرف این‌که در هر انباری کالا وجود داشته باشد به نام احتکار فروشنده را دستگیر کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار