تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۷۱۲۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
10 هزار طلبه در حوزه های علمیه خوزستان فعالیت دارند
نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه حوزه علمیه خوزستان با داشتن کیفیت بالا در سطح کشور مطرح است، گفت: 10 هزار طلبه در حوزه های علمیه خوزستان فعالیت دارند.
 آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری شامگاه جمعه در آیین افتتاح حوزه علمیه برادران شهرستان گتوند در مسجد امام حسن مجتبی (ع) افزود: حوزه علمیه خوزستان به عنوان حوزه ای فعال، پرتحرک، به روز، جوان و خدمتگزار در سطح کشور مطرح است.
وی با اشاره به تقدیر رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید از کیفیت بالای حوزه علمیه خوزستان گفت:‌ اگر این لشکر حوزه علمیه را نداشتیم در مقابل وهابیت شکست می خوردیم.
نماینده ولی فقیه در خوزستان علت پیروزی ایران در تهاجمات 20 سال اخیر را وجود حوزه علمیه دانست و افزود: طلبه های حوزه علمیه خوزستان فاضل و با استعداد هستند و با وجود آنها توطئه های دشمنان خنثی می شوند.
وی با بیان اینکه برخی از شهرها مطابق انتظار نیستند و باید تحرک بیشتری داشته باشند، اظهار داشت: شهرستان گتوند خدمات زیادی به کشور ارائه داده و ظرفیت های خوبی دارد.
آیت الله موسوی جزایری افزود: شهرستان گتوند مردمانی متدین، باسواد و مومن دارد و در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی پیشتاز بود.
وی اضافه کرد: این شهرستان سابقه زیادی در بخش های مختلف دارد لذا تمام اقشار آن باید با همکاری با امام جمعه یک حوزه فعال داشته باشند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم تداوم راه شهدا تصریح کرد: ما عهد می کنیم که یک لحظه در رویارویی با دشمن عقب نشینی نکنیم.
وی افزود: تا خون در شریان های ما جریان دارد از مسیر حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، یک قدم عقب نشینی نخواهیم کرد.
آیت الله موسوی جزایری گفت: برای حل مشکلات حوزه علمیه برادران گتوند از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.
امام جمعه گتوند نیز در این آیین با تبریک عید غدیر خم از زحمات آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه، مسئولان شهرستانی و دیگر افرادی که در راه اندازی این حوزه کمک کردند، تشکر و قدردانی کرد.
حجت الاسلام محمد علی شاه آبادی افزود: تمام تلاش خود را برای احداث ساختمان حوزه علمیه برادران به همت مسئولان و خیرین شهرستان گتوند بکار می گیریم.
وی اظهار داشت: زمان زیادی گذشت و متاسفانه در این سال ها شهرستان گتوند از حوزه علمیه به عنوان پایه اساسی فرهنگی دینی محروم بود و خسارت های زیادی دیدیم ضمن اینکه امروز روستاهای بخش عقیلی با آن گستردگی روحانی ندارند.
امام جمعه گتوند ولایتمداری، شهید پروری، دین داری و تعصبات دینی را از شاخصه های مهم شهرستان گتوند برشمرد.
به گزارش ایرنا حوزه علمیه برادران شهرستان گتوند با نام حضرت امام حسن مجتبی(ع) جمعه شب در آیینی به مناسبت عید غدیر خم با حضور آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، حجت الاسلام شاه آبادی امام جمعه گتوند، سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی و جمعی از روحانیون، طلاب حوزه علمیه و مسئولان محلی افتتاح شد.
مولودی خوانی مداح اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های این شهرستان بود.
به گزارش ایرنا حوزه علمیه خواهران شهرستان گتوند نیز بیست و هفتم آذر ماه سال 1396 در این شهرستان افتتاح و راه اندازی شد.
شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان واقع شده و دارای 2بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، صالح شهر، ترکالکی، سماله، جنت مکان و 45 روستا است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار