تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۷۱۶۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قاضی‌پور خبرداد:
عرضه ۲۵ هزار خودرو توسط ایران خودور در روزهای آتی/محصولات با قیمت قدیم به فروش می‌ رسد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: ۲۵هزار خودرو با قیمت قدیم طی روزهای آتی توسط ایران‌خودرو به بازار عرضه می‌شود، این خودروها محصولاتی هستند که در انبارها وجود دارند و باید هرچه سریع‌تر عرضه شوند.

نادر قاضی‌پور در خصوص عرضه خودروبه بازار توسط خودروسازان داخلی، اظهار داشت: خودرو در طی یک روز تولید نمی‌شود بلکه براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفت از چندماه گذشته تولید می‌شود، برخی از قطعات مورد نیاز خودروسازان وارداتی هستند که مشکلات گمرکی و ارزی داشتند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سایپا حدود 50 هزار و ایران‌خودرو حداقل 25 هزار خودرو آماده عرضه داشتند که به دلیل کمبود قطعاتی کوچک در انبارها مانده بودند، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط رئیس کممیسیون صنایع و معادن قطعات مورد نیاز این تعداد خودرو از گمرک ترخیص شد تا هرچه سریع‌تر به منظور کاهش تنش موجود به بازار عرضه شوند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 25 هزار خودرو توسط ایران‌خودرو به بازار عرضه می‌شود، ادامه داد: اگر قطعه‌سازان را حمایت و نقدینگی آنها را تامین کنیم می‌توانیم تولید دو خودروساز بزرگ کشور را به میزان یک میلیون و 200 هزار خودرو افزایش دهیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قطعات مورد نیاز خودروهای انبار شده در پارکینگ خودروسازان اساسی نبود، عنوان کرد: به صورت مثال به دلیل کمبود قطعاتی مانند شیشه‌بالابر خودروهای تولیدی به بازار عرضه نمی‌شد.

وی در خصوص شائبه عدم کمبود قطعه بهانه خودروسازان برای عدم تزریق خودروهای تولیدی به بازار بوده است، گفت: چنین موضوعی وجود داشته و باید بررسی شود، به صورت مثال تولید چندین هزار خودرو به دلیل نبود سنسور ایربگ تکمیل نشده بود.

قاضی‌پور با بیان اینکه 25هزار خودرو با قیمت قدیم طی روزهای آتی توسط ایران‌خودرو به بازار عرضه می‌شود، تصریح کرد: خودروهایی که به بازار عرضه ‌می‌شود محصولاتی هستند که در انبارها وجود دارند و باید هرچه سریع‌تر عرضه شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه قطعه‌سازان داخلی می‌توانند قطعه مورد نیاز خودروسازان را به شرط خرید نقدی با قیمت تعیین شده توسط سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده تولید کند، در پایان خاطرنشان کرد: بانک مرکزی باید تسهیلات را با سود کم به منظور خرید قطعه و پرداخت مطالبات قطعه‌سازان در اختیار ایران‌خودر و سایپا قرار دهد.
:
:
:
آخرین اخبار