تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۷۱۶۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان عنوان کرد:
خوزستان رتبه اول کشور در صرفه‌جویی برق
خوزستان رتبه اول کشور در صرفه‌جویی برقمدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: از پیک بحرانی مصرف برق تابستان 97 با موفقیت عبور کرده‌ایم و این موفقیت را مرهون همکاری فوق العاده ادارات و صنایع و به ویژه مردم در مدیریت مصرف هستیم که لازم می‌دانم که از همه آن‌ها تشکر و قدردانی کنم.

محمود دشت بزرگ با بیان این‌که همکاری بی نظیری در مدیریت مصرف برق در استان شکل گرفته بود و از امروز ساعت کار ادارات به روال عادی برگشته است، اظهار کرد: خوزستان رتبه اول صرفه‌جویی مصرف برق را در کشور به دست آورد و این تنها با برنامه‌ریزی مدیران صنعت برق استان و همکاری مدیریت ارشد استان، مردم و رسانه‌ها قابل دستیابی بود.

وی با بیان این‌که بر خلاف سال‌های گذشته برای اولین بار در تاریخ، پیک مصرف برق خوزستان در تابستان 97 منفی بوده، تصریح کرد: بر خلاف دیگر استان‌ها، خوزستان هیچگونه خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای نداشت چرا که مردم خود پیش قدم شدند و صرفه‌جویی لازم در مصرف برق را داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: مطابق سال‌های قبل و گرمای هوا پیش بینی رشد 5 درصدی در مصرف برق را داشته‌ایم که با صرفه جویی‌های صورت گرفته نه تنها رشدی نداشتیم بلکه کاهش 3 درصدی را نیز داشته‌ایم. اگر این کاهش مصرف صورت نمی‌گرفت و پیش بینی رشد 5 درصدی عملی می‌شد نیازمند احداث یک نیروگاه 1000 مگاوات آمپری برای جبران کمبود تولید در استان می‌‌بودیم.

دشت بزرگ افزود: این موفقیت در عبور از پیک مصرف برق در شرایطی رخ داده که به دلیل خشکسالی و کاهش آورد سدهای برق آبی، عملا سهم تولید این نیروگاه‌ها از ابتدای سال تا پایان تیرماه تنها20 درصد از کل انرژی تولیدی بوده است.

وی گفت: در کنار صرفه‌جویی های صورت گرفته، بخشی از کمبود تولید برق در استان از طریق خطوط تبادلی که قبلا ظرفیت آن را ایجاد کرده بودیم تامین شد.
:
:
:
آخرین اخبار