تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۷۱۶۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خرمشهر:
اربعین امسال از جایگاه ویژه ای برخوردار است
فرماندار خرمشهر گفت: اربعین حسینی امسال در مقایسه با سال های گذشته از جایگاه ویژه تری برخوردار است.

ولی اله حیاتی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ موکب داران اربعین حسینی در محور شلمچه در محل فرهنگسرای خلیج فارس خرمشهر افزود: دشمنان جمهوری اسلامی از هم اکنون به دنبال تفرقه اندازی در میان مردم برای کمرنگ کردن اربعین حسینی هستند؛ در بصره شایعه ای را به گونه ای مطرح و همان شایعه را در خرمشهر و آبادان به شکلی دیگر مطرح می کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید مراقب توطئه دشمنان باشیم، اظهار کرد: مردم ایران و عراق همواره در کنار هم به عنوان امت اسلامی بوده و هستند لذا اجازه نمی دهند تا در میان خود اختلافی ایجاد شود؛ مردم ایران و عراق در اربعین به عنوان میزبانان زائران امام حسین (ع) تاکنون حماسه های بزرگی خلق کرده اند و این حماسه آفرینی را باز هم تکرار می کنند.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه خادمان مواکب تمام دارایی خود را برای پذیرای از زائران حسینی در طبق اخلاص می گذارند، تصریح کرد: شور حسینی حد و مرز نمی شناسد لذا باید مراقب توطئه دشمنان باشیم تا ناخودآگاده در توطئه طراحی شده آنها نیفتیم و در زمین آنها بازی نکنیم.

حیاتی با تاکید بر اینکه امنیت کامل در مرز بین المللی شلمچه برقرار است، یادآور شد: در حال حاضر تردد مسافران، زائران و اتباع به نحو مطلوبی در حال انجام است.

وی گفت: در اربعین نیز امینت کامل برقرار خواهد بود و تمامی دستگاه های امنیتی، نظامی، انتظامی، اطلاعاتی، سپاهی و حتی مردم به عنوان تامین کنندگان اصلی امنیت نیز دست در دست یکدیگر داده اند و با تعامل، همدلی، هم افزایی و گوش دادن به توصیه مسئولان در تلاش هستند تا امسال اربعین باشکوه تری را شاهد باشیم.

حیاتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مواکب در مسیر سال گذشته استقرار می یابند، افزود: امسال پرشورتر از گذشته اربعین را برگزار کنیم لذا برای رسیدن به این هدف در تلاش برای رفع دغدغه های سال های گذشته هستیم که از مهمترین آنها می توان به کارت ترددی که نیروی انتظامی برای موکب داران و اعضای آنان صادر می کند، اشاره کرد.

وی بیان کرد: از مسئولان انتظامی می خواهیم تا به جای تحویل این کارت ها در واپسین لحظات نزدیک شدن به اربعین به موکب داران آنها را زودتر صادر تا در اختیار آنان قرار گیرد؛ برای این منظور روسای کمیته ها و مسئولان مواکب لیست اعضای خود را هر چه سریعتر به نیروی انتظامی بدهند تا هر چه سریعتر در این باره اقدام شود و دیگر مشکلی از این بابت نداشته باشیم.

حیاتی اظهار کرد: با توجه به ساخت مسیر دسترسی که منطقه آزاد در پشت مواکب ایجاد کرده امسال از آن می توان به عنوان مسیر تردد خودروهای مواکب برای خدمات رسانی بهتر و آسانتر بهره گرفت.

فرماندار خرمشهر از بحث ترافیکی به عنوان دیگر مشکلات موجود در منطقه شلمچه در ایام اربعین نام برد و تصریح کرد: انتظار می رود امسال نیز این مسئله با دقت نظر بیشتر و برنامه ریزی مطلوبتری انجام شود تا موضوع ترافیک سنگین در شلمچه رفع شود.

حیاتی خاطر نشان کرد: از آنجایی که در شلمچه مواکب زیادی اعم از شهرستان ها و استان های معین برای ارائه خدمات به زائران اربعین مستقر می شوند لذا باید بدانند که محوریت در شلمچه در اختیار مسئولان شهرستان خرمشهر است و گروه هایی که برای خدمات رسانی به زائران وارد منطقه می شوند باید با مجموعه ذیربط خود ارتباط گیرند؛ به طور مثال تمامی شهرداری های باید خدمات خود را با همکاری شهرداری خرمشهر داشته باشند تا به این ترتیب کار نظارت، حمل و نقل و سایر موارد به خوبی از پیش برود.

وی گفت: کار استقرار مواکب در شلمچه نیز باید با مدیریت و سیاست گذاری ستاد عتبات خرمشهر انجام شود تا خدمات مطلوبی به زائران ارائه شود.

حیاتی با اشاره به اینکه محوریت کمیته اسکان با سازمان منطقه آزاد اروند در شلمچه است، افزود: تمامی شهرستان ها و استان های معین توسط کمیته های مرتبط با ستاد اربعین ساماندهی و برای ارائه خدمات فعالیت خواهند داشت.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار