تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۷۱۶۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
77شهرخوزستان‌میزبان600مبلغ در ایام‌سوگواری‌حسینی‌است
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: اعزام600مبلغ بومی و اعزامی از قم در ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدا... الحسین(ع) به 77 شهر و 142 دهستان خوزستان برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام محمدحسین بلک افزود: برنامه های مذهبی و فرهنگی مبلغان اعزامی با مشارکت عموم مردم در طول ماه های محرم و صفر اجرایی خواهد شد.

وی گفت: در ایام محرم و صفر ، برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی در مناطق دورافتاده و مرزی خوزستان تدارک دیده شده که امیدواریم با حضور نوجوانان و جوانان و عنایت سرور و سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی(ع) ، این برنامه ها با گرمی خاصی اجرایی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: برپایی نماز جماعت ، برگزاری آیین های عزاداری و سوگواری ، روضه خوانی ، سخنرانی ، جلسات قرآن ، زیارت عاشورا و پاسخگویی به شبهات دینی از جمله برنامه های مذهبی و فرهنگی در ماه های محرم و صفر به ویژه در دهه اول محرم است.

وی با بیان اینکه حضور در مجالس عزاداری بهترین و موثرترین شیوه ترویج دین مبین اسلام و عظمت نهضت عاشورا است ادامه داد:مردم مومن خوزستان ، پیرو و مطیع اهل بیت(ع) هستند و حضور آنان در مجالس عزاداری ، بهترین پاسخ به فرقه ضاله وهابیت است. 

حجت الاسلام بلک با اشاره به اینکه نشست های توجیهی برای مبلغان اعزامی به مناطق مختلف خوزستان برگزار شده افزود: مخاطبان اصلی برنامه های مذهبی و فرهنگی در ایام محرم و صفر ، جوانان و نوجوانان خواهد بود.

روز سه شنبه بیستم شهریور روز اول ماه محرم است.

محبان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در خوزستان با نزدیک شدن به ماه حزن و اندوه اهل بیت (ع)، با برپایی تکایا و برافراشتن بیرق های عزای امام حسین(ع) به استقبال محرم رفته اند.

برنامه های عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین(ع) همزمان با اول شب ماه محرم از دوشنبه شب ، 19شهریور در مساجد ، حسینیه ها ، تکایا و منازل شروع می شود.

آیت ا... سیدمحمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان وامام جمعه اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز بر برپایی باشکوه مجالس روضه خوانی و عزاداری امام حسین(ع) در جای جای استان و تبیین اهداف نهضت امام حسین(ع) توسط خطبا ، اندیشمندان و روحانیان تاکید کرده بود. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار