تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۱۷۱۶۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان در اربعین حسینی میزبان زائران 93 کشور خارجی است
رییس کمیته تغذیه ، اسکان و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان گفت: اربعین امسال استان خوزستان میزبان زائرانی از 93کشور جهان برای سفر به عتبات عالیات است.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی افزود: پارسال تعداد زیادی از زائران از کشورهای آسیای میانه ، افغانستان ، شبه قاره هند (پاکستان ، هند و بنگلادش)، ترکیه و برخی کشورهای اروپایی و آفریقایی پس از انجام تشریفات قانونی برای شرکت در آیین اربعین حسینی از طریق پایانه شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.

وی با اشاره به اینکه پارسال خدمات زیادی به زائران خارجی به ویژه در زمینه اسکان و تغذیه ارایه شد پیش بینی کرد امسال تعداد زائران خارجی اربعین حسینی که از پایانه مرزی شلمچه عازم عتبات عالیات شوند دست کم 20درصد افزایش یابد.

رییس کمیته تغذیه ، اسکان و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان در ادامه با بیان اینکه امسال نیز زائران خارجی تنها از طریق گذرگاه مرزی شلمچه به کربلا و نجف می شوند افزود: برای پذیرایی از زائران خارجی دهها موکب مردمی در مرز شلمچه آماده سازی خواهد شد تا خدماتی در شان زائران عزیز و مشتاق ارایه شود.

حجت الاسلام موسوی در ادامه حضور زائران خارجی اربعین حسینی را در خوزستان در تقویت روح برادری و وحدت موثر خواند و گفت: به لطف الهی هر سال شاهد هرچه باشکوه تر حضور زائران خارجی اربعین حسینی در استان خوزستان هستیم.

600 موکب مردمی در شلمچه و چذابه 

رییس کمیته تغذیه ، اسکان و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان گفت: اربعین امسال 300 موکب در شلمچه و 300موکب نیز در گذرگاه مرزی چذابه به صورت صد در صد مردمی برپا می شود.

حجت الاسلام موسوی در ادامه افزود: هم اکنون بیشتر مواکب مردمی در حال ساخت و ساز هستند و تا پیش از ماه صفر همه مواکب همه پذیرایی از زائران ایرانی و خارجی هستند. 

وی گفت:برای ساماندهی و استقرار مواکب در گذرگاه های چذابه و شلمچه تاکنون نشست هایی برپا، و آموزش لازم برای ارایه خدمات بهتر و موثرتر داده شده است.

وی افزود: در کنار پذیرایی و استقبال از کاروان های زائران اربعین حسینی ، کارهای فرهنگی و مذهبی از جمله مداحی ، سینه زنی و سخنرانی و برپایی نماز جماعت انجام خواهد شد.

ساخت و ساز مواکب مردمی در مسیرهای منتهی به گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه 

رییس کمیته تغذیه ، اسکان و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین با بیان اینکه 400موکب مردمی در مسیرهای منتهی به چذابه و شلمچه برپا می شود افزود: از هم اکنون کار ساخت و ساز مواکب در این مسیرها به صورت مردمی و خودجوش شروع شده است.

وی گفت: همه هزینه ساخت و ساز مواکب برعهده مردم خواهد بود و حتی اسکان زائران نیز در منازل برعهده موکب داران است. 

در اربعین پارسال 380هزار زائر از مرز چذابه و 650هزار زائر از مرز شلمچه راهی کربلای معلی و نجف اشرف شدند.

مرزهای مهران در استان ایلام ، چذابه و شلمچه در استان خوزستان سه گذرگاه اصلی و بین المللی تردد زائران اربعین حسینی است در پارسال بود.

حرکت کاروان های زائران اربعین حسینی به سمت گذرگاه های مرزی به صورت پیاده و خودروی شخصی و عمومی از اول ماه صفر شروع و تا یک روز مانده به روز اربعین ادامه می یابد.

هشتم آبان ماه روز اربعین حسینی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار