تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۱۷۱۶۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فشار دست‌های پنهان بر حنجره شورای شهر خرمشهر
همزمان با پایان دوره یکساله ی هیئت رئیسه شورای پنجم خرمشهر و در آستانه انتخاب هیئت رئیسه دوم این شورا فشار های سیاسی برای تصاحب ریاست شورا و در نتیجه تسلط بیش از پیش عوامل فشار بر شهرداری خرمشهر بیشتر می‌شود.

دست‌های پنهان برخی جریان‌های سیاسی در خرمشهر در هفته‌های منتهی به پایان دوره یکساله هیئت رئیسه شورای پنجم خرمشهر، همانند دیگر ایام سرنوشت ساز این دوره همچون ایام انتخاب شهردار و بلاتکلیفی 3 ماهه شهرداری خرمشهر ، باز هم با هدف دخالت در امور و تصمیم گیری‌های داخلی شورا،‌ فشار‌ها را بر حنجره شورای اسلامی شهر خرمشهر بیش از پیش نموده و به دنبال تحمیل و انتصاب شخص مورد نظرشان به عنوان ریاست شوراست.

در دو هفته گذشته ، سه نشست علنی با موضوع انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای سلامی شهر خرمشهر ، تحت تاثیر همین فشارهای سیاسی و با به حد نصاب نرسیدن اعضاء لغو شد.

جلسه اول 3 شهریور با غیبت "حاتم بندری" ، "فاخر ربیعی فر" ، "محمد جواد بچاری" و جلسه دوم 7 شهریور با غیبت " امیر سامری" ، "موسی مطوری جزیره" ، "علی بندری" "میلاد پورحمزاوی" و جلسه سوم شورای اسلامی شهر خرمشهر با موضوع انتخاب هیئت رئیسه جدید، 11 شهریور و با غیبت " امیر سامری" ، "موسی مطوری جزیره" و "میلاد پورحمزاوی" لغو شد.

تا به امروز ، "محمد جواد بچاری" ریاست فعلی شورای اسلامی شهر خرمشهر و " موسی مطوری جزیره" عضو کمیسیون فرهنگی این دوره از شورا ، دو گزینه مطرح شده جهت تصدی سمت ریاست شورای اسلامی شهر خرمشهر هستند، که در این بین، یک جریان سیاسی وابسته به برخی مقامات متنفذ شهرستان، از "موسی مطوری جزیره" به عنوان فرد مورد نظرشان نام برده و حمایت می‌نمایند.

پیش‌تر اما "موسی مطور جزیره" در انتخابات دوره پنجم شورای اسلامی شهر خرمشهر با حضور در لیست انتخاباتی موسوم به لیست مورد حمایت نماینده مجلس شهرستان، وارد صحن شورا شد و چندی بعد به علت بروز اختلافاتی با نماینده شهرستان، در بیانیه ای از لیست و حمایت های وی اعلام برائت کرد و خود را فردی مستقل دانست.

چرخش‌های سیاسی این فرد مسبوق به سابقه بوده و در این دوره شورا در چند برهه متفاوت، خود را به جریاناتی کاملاً متضاد وابسته دانسته است.

این در حالیست که اخیراً، امیر سامری عضو کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر خرمشهر در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه خرمشهر پرده از دخالت نماینده در امور مرتبط با شورا برداشت و عنوان کرد: امام جمعه در کار فرماندار دخالت می‌کند، فرماندار در کار شهردار دخالت می‌کند ، نماینده نیز در کار شورا دخالت می‌کند و نمی‌دانم چه زمانی قرار است این ولنگاری در سیستم اداری خرمشهر برداشته شود.

شاید این اولین باری بود که از یک تریبون رسمی، پرده از دخالت‌های پنهان در امور شورا برداشته می‌شود؛ این در حالیست که تنها خواسته و مطالبه به حق عموم مردم خرمشهر از اعضای شورای اسلامی شهرشان، حفظ استقلال در رأی و انتخاب صحیح فردی بدون حاشیه و دارای ثبات در عمل و اخلاق مدار به عنوان رئیس آینده شورای پنجم خرمشهر می‌باشد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار