تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۷۱۷۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قره خانی خبر داد:
عرضه مجدد بنزین سوپر از ابتدای مهرماه
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، از عرضه مجدد بنزین سوپر از ابتدای مهرماه و پس از پایان سفرهای تابستانی خبر داد.

اسدالله قره خانی با اشاره به عدم عرضه بنزین سوپر در جایگاه های سوخت، گفت: دو هفته آتی اوج سفرهای تابستانی در کشور است که شاید به این دلیل بنزین سوپر در کشور عرضه نشده باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: احتمالا پس از این دو هفته و از ابتدای مهرماه عرضه مجدد بنزین سوپر در جایگاه های سوخت آغاز می شود.

روزانه بین 2 تا 3 میلیون لیتر بنزین سوپر مصرف می شود

وی با بیان اینکه اگر در مهرماه بنزین سوپر در جایگاه های سوخت عرضه نشود جای سوال دارد، ادامه داد: اگر میزان مصرف بنزین با کاهش سفرها کمتر شود، تولید بنزین سوپر از سر گرفته می شود.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه روزانه بین 2 تا 3 میلیون لیتر بنزین سوپر مصرف می شود، اظهار داشت: تولید 5 میلیون لیتر بنزین یورو 4 معادل تولید 3 میلیون لیتر بنزین سوپر است، بنابراین حدود 2 میلیون لیتر از این طریق صرفه جویی می شود.

سیستم احتراق برخی خودروهای خارجی با بنزین سوپر تنظیم شده است

وی با تاکید بر اینکه زمانی که مقدار مصرف بنزین کاهش و توازنی بین تولید و تقاضا ایجاد شود تولید بنزین سوپر آغاز می شود، افزود: اولویت نخست این است که ابتدا مصرف بنزین داخلی مردم از تولید داخل تامین شود و سپس به فکر تامین بنزین سوپر باشیم.

قره خانی با بیان اینکه سیستم احتراق برخی خودروهای خارجی با بنزین سوپر تنظیم شده است، ادامه داد: اگر این خودروها از بنزین معمولی استفاده کنند تنظیمات خودرو به هم می ریزد و مشکلاتی برای خودرو ایجاد می شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر از مهرماه عرضه بنزین سوپر آغاز نشود، از شرکت ملی پالایش و پخش پرسیده می شود که پس از کاهش مصرف بنزین معمولی چرا بنزین سوپر تولید نمی شود، البته با توجه به اینکه این نوع بنزین قیمت بالاتری دارد به زودی تولید آن از سر گرفته می شود.
:
:
:
آخرین اخبار