تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۷۱۷۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کلیه انبارها ملزم به ثبت کالا در سامانه جامع هستند
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شادگان گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق کالا کلیه بنگاه های اقتصادی و انبارها موجود در شادگان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف به ثبت کالاهای خود درسامانه جامع انبارها می باشند.

حسن خنافره اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز هر شخص حقیقی و حقوقی که اقدام به فعالیت اقتصادی می‌کند و کالا در انبار دارد، موظف است انبار خود را در سامانه جامع انبارها ثبت کند.

وی با بیان اینکه کلیه انبارها باید تاپایان شهریورماه موجودی خود را به داخل سامانه ثبت کنند‌، گفت: شناسایی هر نوع کالایی خارج ازشبکه سامانه انبارها به عنوان احتکار و اختفای کالا محسوب و براساس قوانین مبارزه با قاچاق کالا برخورد قانونی می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شادگان افزود: عمده انبارهایی که در طرح مبارزه با احتکار و گران‌فروشی رصد شده، انبارهای ثبت شده بوده که قبلا در سامانه جامعه انبارها ثبت شده‌اند.

وی یادآور شد: کالاهای مشمول طرح تشدید مبارزه با احتکار شامل غلات، کالاهای اساسی (روغن نباتی، شکر و کره)، مواد پروتئینی، انواع نهاده های دامی، مواد اولیه تولید، حبوبات، لوازم خانگی، لوازم یدکی و لاستیک سنگین و سبک، کاغذ، انواع پودر شوینده و مصالح ساختمانی و غیره است.

رئیس اداره صنعت معدن وتجارت شادگان درپایان تاکید کرد: چنانچه انباری مشاهده شود کالاهای خود را در سامانه ثبت نکرده و حتی با داشتن پروانه کسب انبار مورد نظر پلمپ شده و پرونده برای سیر مراحل اداری به مراجع ذیصلاح ارسال می‌شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار