تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۷۱۷۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از 242 شی تاریخی قاچاق در خوزستان کشف شد
بیش از 242 شی تاریخی قاچاق در خوزستان کشف شدفرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری خوزستان گفت: بیش از 242 شی تاریخی قاچاق از ابتدای امسال تاکنون در استان خوزستان کشف شده است.

سرهنگ پاسدار حسین بهداروند روز یکشنبه افزود: این اشیای تاریخی در 20 پایگاه حفاظتی که سه اثر جهانی، 927 اثر ملی، پنج موزه باستانی، 15 هزار هکتار محوطه، تپه و ابنیه را تحت پوشش دارند، کشف شده اند.

وی گفت: انهدام هشت باند و 54 حفار غیرمجاز، کشف و ضبط 16 مورد انواع فلزات و توقیف 14 خودرو توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در 6 ماه گذشته انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اظهار امیدواری کرد نیروهای این یگان با خدمت رسانی مناسب زمینه های حفاظت و پاسداری از میراث تاریخی و فرهنگی این استان را فراهم آورند.

وی از همه فرماندهان و نیروهای تحت امر که در حفظ و صیانت از میراث فرهنگی استان خوزستان تلاش، مجاهدت و همکاری دارند، تشکر و قدردانی کرد.

حدود 927 اثر تاریخی در استان خوزستان وجود دارد که سه اثر از این تعداد شامل آبشارهای شوشتر، زیگورات و قلعه تاریخی شوش ثبت جهانی هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار