تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۷۱۷۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان:
مبارزه با مواد مخدر اولویت فرمانداران خوزستان نیست
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر لزوم تدوین نقشه راه جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی اولویت اول بیش از 90 درصد فرمانداران نیست که این موضوع یک آفت بزرگ محسوب می‌شود. 

محمود معزی در جلسه هماهنگی شورای فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان که امروز (18 شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین نیاز در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی در خوزستان، وجود نقشه راه است زیرا نقشه راه به ما می‌گوید در کجا هستیم و قرار است به کجا برسیم.
 
وی تصریح کرد: با توجه به جلسات متعددی که با فرمانداران شهرستان‌های خوزستان داشتیم، می‌توان گفت که مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی اولویت اول بیش از 90 درصد فرمانداران نیست که این موضوع یک آفت بزرگ محسوب می‌شود.

معزی افزود: آفت بزرگی که مدیران خوزستانی را فرا گرفته این است که اولویتشان را به مبارزه با آسیب‌های اجتماعی مخصوصا مواد مخدر اختصاص نمی‌دهند.

وی بیان کرد: اغلب فرمانداران در شهرستان‌ها هیچ برنامه ای در خصوص بحث آسیب‌های اجتماعی ندارند یا برنامه ضعیفی دارند. اگر یک شهرستان یا استان برنامه‌ یا نقشه راهی در این زمینه نداشته باشد چگونه می‌خواهد با این معضل برخورد کند؟

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: هر یک از ما به فراخور وظایفمان در جهت مبارزه با مواد مخدر، به صورت جزیره‌ای در حال انجام کارهایی هستیم اما باید هم‌افزایی رخ دهد که در این صورت از موازی‌کاری جلوگیری می‌شود.

وی بیان کرد: درست است که اعتبارات کم است، اما باید همین اعتبارات محدود دقیقا برای اهداف متمرکز شوند. به طور قطع همه دستگاه‌های اجرایی در حال انجام برنامه‌هایی هستند اما اگر بخواهیم هم‌افزایی ایجاد شود، باید همه دستگاه‌های اجرایی در کنار هم قرار بگیرند.

معزی عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی عامل تمایل به مواد مخدر هستند و مواد مخدر نیز آسیب‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند. امیدوارم که بتوانیم برنامه مدونی جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار