تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۷۱۷۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان:
برنامه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید از مهدکودک آغاز شوند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با تاکید بر لزوم وجود برنامه مدون برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در خوزستان گفت: برنامه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد باید از دوره مهدکودک آغاز شوند.

علی خدادادی در جلسه هماهنگی شورای فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان که امروز (18 شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خوزستان نگاه ویژه‌ای به نهادهای مرتبط با جوانان دارد. سرمایه‌های ما نفت و منابع مالی نیست بلکه جوانان و نیروی انسان سالم هستند که باید از آنها صیانت کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: برای صیانت از این سرمایه‌ها، توانمندسازی از طریق آموزش و کسب مهارت‌های لازم برای حضور در آینده جامعه مورد نیاز است.

خدادادی بیان کرد: باید برنامه مدون و مشخصی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم که مهم‌ترین این برنامه‌ها پیشگیری است.

وی گفت: در برنامه‌های سازمان بهداشت جهانی و صلیب سرخ پیش‌بینی شده که در عرصه‌های مدیریتی و پیشگیری، نوع پیشگیری اجتماع‌محور باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: در بحث درمان اعتیاد باید برنامه پایداری وجود داشته باشد. اگر بخواهیم یک فرد معتاد یا خانواده‌ای که در شرف طلاق است را درمان کنیم، نیازمند نگاه آکادمیک هستیم. در کنار این عوامل، انسجام مجموعه‌ها نیز مهم است و در این جهت جمعیت هلال احمر خوزستان آمادگی همکاری جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی را دارد.

خدادادی بیان کرد: باید از افراد صاحب نظر و صاحب نفوذ در مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم. همچنین برنامه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد باید از دوره مهدکودک آغاز شوند.

وی با اشاره به گذر از جامعه سنتی به مدرنیته گفت: چگونگی ورود ما به فضای مجازی مشخص نبوده است و به دلیل نداشتن برنامه مشخص و مدون، فضای مجازی آثار آسیب‌های اجتماعی را تشدید کرده است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: 2 میلیون جوان در خوزستان وجود دارد که باید برای آنها برنامه‌ریزی کنیم. اگر ما برای جوانان‌مان برنامه نداشته باشیم قطعا دشمنان برنامه بهتری برای آنها دارند. باید واقف باشیم تا سرمایه‌های ما را نگیرند و آینده کشور تضمین شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار