تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۷۱۷۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فاکتورهای چاپ خارج از استان برای ادارات نقد نمی‌شوند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با گله مندی از سپردن کارهای چاپ به خارج از استان گفت: آمار مشخصی در این حوزه وجود ندارد لذا از اداره دارایی می‌خواهیم که به ذی‌حساب‌ها دستور بدهند فاکتورهای خارج از استان در حوزه چاپ را پرداخت و نقد نکنند.

محمد جوروند روز یکشنبه در دهمین جشنواره صنعت چاپ و نشر در تالار مهتاب اهواز اظهار داشت: از همه شرکت‌ها، ادارت و سازمان ها، کارخانه جات و همه کسانی که سفارش کار چاپی دارند استدعا دارم کار را به خارج از استان نسپارند چراکه بی انصافی است.

وی افزود: به همدیگر خیانت نکنیم چراکه کیفیت چاپ در استان نسبت به استان های دیگر بالاتر است و در بحث قیمت ها نیز سفارش درون استانی به نفع ادارات و نهادهای استان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به نوسانات بازار ارز در ایران توضیح داد: نوسان ارز بر قیمت دستگاه ها و تجهیزات چاپ نیز تحت الشعاع قرار گرفته اند امیدواریم سکون و آرامشی در بازار ایجاد شود تا اصناف به ویژه چاپخانه داران به وضعیت متعادلی برسند.

وی با اشاره به حرفه چاپخانه داری و چاپ ادامه داد: در حوزه چاپ کسانی که وارد این حرفه می‌شوند به این حرفه علاقه و عشق دارند، به رغم این که درآمد موضوع مهمی در حوزه چاپ است اما مهمتر از آن، عشق و علاقه چاپخانه داران است که آن را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند.

وی ادامه داد: عشق و علاقه در صنعت چاپ ناشی از یک قاعده قوی و محکم است که کمتر به آن پرداخته می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: خداوند در قرآن کریم در جایی که چیزی را خلق می‌کند می فرماید 'فتبارک الله احسن الخالقین'، هر جا که انسان به چیزی می‌پردازد که در عالم ماده صورت پیدا می‌کند همانجاست که لذت و تفرج خاطری در ذات آدمی پدیدار می شود که با هیچ چیز قابل معامله نیست.

وی با بیان این که چاپ نوعی خلق است ادامه داد: علاقه مندی به چاپ و چاپخانه در فطرت آدمی وجود دارد چراکه علاقه مندی به خلق در ذات آدم ها وجود دارد برای همین با وجود همه ناملایماتی‌ها چاپخانه دارن همچنان به این کار ادامه می دهند.

در پایان این آیین از منتخبین جشنواره چاپ تقدیر به عمل آمد.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
GERMANY
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
آخه عزيزم چرا انصاف نداري؟اگركارهاي چاپشو داخل استان انجام بدهند كه نميتونند اونجوري كه دلشون ميخواد از روش بدزدند و زدوبند كنند بايد كارهاشرن رو بدن خارج استان تا بتونند راحت اونجوري كه دلچسبه از روش بخورند و به قولي بدزدند
:
:
:
آخرین اخبار