تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۱۷۱۷۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد:
اجرای‌طرح پیمان با محوریت پیشگیری‌از آسیب‌های‌اجتماعی
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان از اجرای طرح "پیمان" با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی از سوی جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد.

علی پهلوان در جلسه هماهنگی شورای فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان، که امروز (18 شهریور ماه) برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خوزستان یک NGO بزرگ است که به صورت نیمه دولتی اداره می‌شود و از همه اقشار جامعه تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: آسیب های اجتماعی هم افزایی می آورند. طلاق موجب اعتیاد و اعتیاد موجب دزدی و آسیب های دیگر می شود. در مقابله با آسیب های اجتماعی باید دستگاه های ذیربط نیز هم افزایی داشته باشند تا از آسیب ها پیشگیری و با آنها مبارزه کنند.

پهلوان با اشاره به اجرای طرح "پیمان" در جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: طرح ملی پیمان با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در راستای نشاط اجتماعی به اجرا در آمده است. اگر نشاط اجتماعی به معنای واقعی وجود داشته باشد مردم کمتر به سمت آسیب های اجتماعی می روند. اولین قدم در این طرح آموزش به افرادی است که دغدغه آسیب های اجتماعی و تمایل به مبارزه با آسیب های اجتماعی دارند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: افراد آموزش دیده در شهرهای خودشان مبارزه با آسیب های اجتماعی را آموزش می دهند و البته با مدارکی که به آنها اعطا می شود می توانند در هر جای کشور آموزش دهند.

پهلوان عنوان کرد: اولین دوره این طرح در تبریز انجام شد که پیشنهاد دادیم دوره دوم در خوزستان برگزار شود. در این دوره 300 نفر توسط مربیان زبده آموزش می بینند.

وی با بیان اینکه طرح پیمان یک طرح مشارکتی بین وزارت کشور، جمعیت هلال احمر و ستاد مبارزه با مواد مخدر است، گفت: با توجه به اینکه به دلیل برخی قوانین بین دستگاه های اجرایی از آموزش ها جلوگیری می‌شود نیاز به یک بازنگری داریم و باید بپذیریم که این طرح ملی است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار