تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۱۷۱۷۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست فرمانداری آبادان:
موکب ها بزرگترین پایگاه های معنوی هستند
سرپرست فرمانداری آبادان گفت: موکب ها بزرگترین پایگاه های معنوی هستند که توسط انسان های بزرگ، برای نظامی بزرگ در خدمت دینی بزرگ در پهنه جمهوری اسلامی تلاش می کنند.

سید زین العابدین موسوی عصر امروز در نشست هم اندیشی با موکب داران اربعین حسینی در محل تالار الغدیر فرمانداری ویژه آبادان افزود: فصل عزا و ماتم در پیش است و ما هر چه داریم از جانفشانی ها، از خود گذشتگی ها و شهادت طلبی های است که به تبعیت از کربلای حسینی انجام شد. راه و رسم ما شیعیان در پهنه ایران، تنها به رشادت، شهادت و دفاع از حریم ارضی ختم نمی شود و هر از گاهی با اخلاص و تمامی آنچه در اختیار داریم در خدمات رسانی به هم نوع خود می کوشیم، مردم همواره نشان داده اند در تمامی مسائلی که به امام حسین ختم می شود، پیش قدم هستند.

سرپرست فرمانداری آبادان با بیان اینکه در این مسیر آن شور و هیجان نه تنها توسط ایرانیان که از طریق هر کشوری نه با زبان که با نگاه دنبال می شود، یادآور شد: از آنجایی که زائران برای خوردن غذا و کمی استراحت دمی را در مواکب به سر می برند و رفتار اعضای مواکب را مورد سنجش خود قرار می دهند لذا اصول معنوی توسط موکب داران به عنوان یک اصل باید رعایت شود.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه موضوع عراق ستیزی توسط عده ای از خدا بی خبر برنامه ریزی و در حال اجراست، گفت: اگر یکی دو نفر از آن سرزمین وارد منطقه شدند و کار نادرستی را انجام دادند، نباید که آن را به تمام برادران و خواهران شیعی خود نسبت دهیم و خواهان طرد همه آنان شویم؛ کاش شرایط بهتری فراهم می شد تا اکنون نظاره گر یکسری ناهنجاری ها نباشیم.

وی افزود: اگر کمبودی در سطح منطقه هست به دلیل آن است که بسترهای آن باید توسط امثال منِ مسئول مهیا می شد اما نشده و ارتباطی به حضور عراقی ها و خرید آنها از بازارهای آبادان و خرمشهر ندارد؛ بر همین اساس در تلاش هستیم تا از طریق تنظیم بازار بتوانیم نیاز شهروندان و عراقی هایی که به منطقه سفر می کنند را پاسخ دهیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم تا لطمه ای به ارتباط میان دو کشور دوست و همسایه ایران وارد شود، اظهار کرد: شیوخ، شاهزاده های سعودی، وهابیون، رئیس جمهور آمریکا و متحدانشان، رژیم اسرائیل و منافقان همگی برای وارد آمدن لطمه به این ارتباط، لحظه شماری می کنند، عربستان سعودی برای برهم زدن ارتباط میان دو کشور شیعی ایران و عراق آنقدر برنامه ریزی و هزینه کرده که از نظر اقتصادی هم برایش نفعی ندارد.

وی تصریح کرد: اینکه ما در سوریه و عراق به دنبال ایجاد وحدت میان شیعیان هستیم برای آن است که بتوانیم در مقابل زیاده خواهی های رژیم سلطه مقابله کنیم.

سرپرست فرمانداری آبادان بیان کرد: اینکه برای مسئله ای قابل حل، دسته راه بیندازیم آن هم در شهر مقدسی مثل آبادان، پذیرفتنی نیست، نباید مردم به برنامه های طراحی شده معاندان نظام که در قالب صدور اطلاعیه های مختلف در فضای مجازی و با بهره گیری از احساسات مردم انجام می شود، توجه کنند، ما با داعش جنگیدیم که چنین اتفاقاتی در کشور رخ ندهد.

موسوی یادآور شد: اگر در بازارهای منطقه کمبودی وجود دارد به دلیل آن است که مشکل مسئولیتی وجود دارد و آن مسئول نتوانسته بازار را شارژ کند و ارتباطی به حضور عراقی ها ندارد.

وی خطاب به کسانی که به بهانه تلنگر شدن به مسئولان سبب تهییج مردم می شوند، گفت: بنده به عنوان فرماندار اگر کارم را به خوبی انجام ندادم از من انتقاد کنید و هر چه دلتان می خواهد بگوئید اما چرا مردم را شانتاژ می کنید که علیه نظام صف آرایی کنند؟ نمی خواهیم چنین مواردی در آبادان تکرار شود لذا اجازه نمی دهیم که سرنوشت شهدا و شهرمان به دست چنین افرادی بیفتد.

وی افزود: آبادانی ها که برای بقای نظام تمام سرمایه و مایملک خود را از دست دادند، اجازه نمی دهند که افرادی معلوم الحال با برنامه ریزی و استفاده از احساسات مردمی در فضای مجازی، دست به تبلیغات علیه نظام بزنند و مردم را وادار به حضور در خیابانها و صف آرایی در مقابل نظام کنند.

وی اظهار کرد: تلاش ما آن است تا با تنظیم بازار و اجرای برنامه های پیش بینی شده علاوه بر رفع کمبودها نگذاریم تا بیش از این مردم اذیت شوند ضمن آنکه اجازه توهین به کیان نظام را نیز نمی دهیم و با اخلالگران در نظم عمومی برخورد جدی می کنیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار