تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۷۱۷۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک فعال کارگری:
سونامی افزایش قیمت‌ها، سفره کارگران را خالی‌تر کرد
عضو هیأت مدیره مجمع عالی کارگران ایران با بیان این‌که سونامی افزایش قیمت محصولات در بازار، زندگی را برای کارگران دشوار کرده است، گفت: روز به روز سفره کارگران خالی‌تر می‌شود و به هیچ عنوان مزد و مزایای کارگران جوابگوی مخارج آن‌ها نیست. 

محمدرضا راهداری‌زاده اظهار کرد: سونامی افزایش قیمت محصولات و کالاهای معیشتی در بازار زندگی را برای کارگران دشوار کرده است.

وی افزود: سال گذشته که تعیین افزایش حداقل 20 درصدی حقوق کارگران در دستور کار قرار گرفت، هیچکس پیش بینی افزایش بی رویه قیمت‌ها را به خصوص در سبد معیشتی خانوارها نمی‌کرد اما به یکباره شاهد افزایش بی رویه قیمت‌ها بودیم.

این نماینده کارگری تصریح کرد: برخی از کالاها و اقلام معیشتی مورد نیاز خانوارها از 50 تا 100 درصد افزایش قیمت داشته‌اند و در این زمینه به هیچ عنوان مزد و مزایای کارگران جوابگوی مخارج آن‌ها نیست.

راهداری زاده ادامه داد: روز به روز سفره کارگران خالی‌تر می‌شود و بر مشکلات زندگی و معیشتی آن‌ها افزوده می‌شود. در حال حاضر مشکلات عدیده‌ای جامعه کارگری را فرا گرفته و نوسانات شدید قیمت‌ها در بازار نیز شرایط را دوچندان سخت کرده است.

وی عنوان کرد: تیم کارگری بحث احیای ستاد بُن را پیشنهاد داده‌اند تا از طریق بن کارگری بتوانند یکسری از اقلام را با قیمت مناسب در اختیار کارگران قرار دهند. در این زمینه امروز قرار است جلسه‌ای برگزار و در این خصوص تصمیم‌گیری‌های لازم انجام گیرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار