تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۷۱۸۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مردم با خرید به اندازه از ایجاد تقاضای کاذب خودداری کنند
رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت خوزستان با اشاره به ضرورت برخورد با افراد متخلف، گفت: مردم در شرایط کنونی با مشاهده گران شدن قیمت اقدام به خرید چند برابر اقلام خود می‌کنند که این مساله تقاضای کاذب را به همراه دارد و باید جلوی آن را گرفت.

نورالله حسن‌زاده درخصوص آخرین برخوردها در زمینه احتکار، اظهار داشت: حدود 500 هزار انبار در سطح کشور شناسایی شده و شناسنامه‌دار هستند و در سامانه‌ها و سایت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که احتکار در قانون تعریف شده و چارچوب آن مشخص است، بیان کرد: کسانی که در انبارها اعلام موجودی کرده باشند و موجودی آن مشخص باشد به منزله احتکار محسوب نیست.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت خوزستان افزود: در برهه‌ای باتوجه به هیجان‌هایی در کشور و مشکلاتی که در این زمینه پیش آمده، مردم فکر می‌کنند هر کالایی که در انبار باشد احتکار به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: به عنوان مثال بنکداری که 10 تا 15 تن برنج در انبار خود نداشته باشد، بنکدار نیست و اگر بنا باشد تمامی کالای خود را تخلیه کند امکان‌پذیر نیست.

حسن‌زاده با اشاره به تشکیل کارگروهی برای مقابله با محتکران در سطح استان خوزستان، بیان کرد: وظیفه صنعت، معدن و تجارت تنظیم بازار است اما نمی‌توان انبارها را از مواد اولیه و مایحتاج مردم خالی کرد.

حسن‌زاده اظهار داشت: تمامی مدارک باید جمع آوری شود و در عین حال برای تعزیرات ممکن است که نظر ما ملاک نباشد و خود آنها مجددا بررسی و اظهارنظر نهایی را صادر کنند.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت خوزستان عنوان کرد: تعزیرات منتظر است هر کسی را که گرفتند، پرونده‌ای برای آنها تشکیل و برای رسیدگی به آنها ارائه دهیم اما ما این کار را نمی‌توانیم انجام دهیم این در حالی است که کشور تشخیص داده باحضو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل اطلاعات استان، رئیس اتاق اصناف، مدیرکل گمرک، اداره کل اقتصادی استانداری کارگروهی برای جلوگیری از ایجاد التهاب در بازار تشکیل شود.

وی با بیان این‌که از شهریورماه انبارها شناسایی شده‌اند و از این به بعد هر کالایی بخواهد رد و بدل شود، باید اعلام کند، افزود: مبدأ و مقصد کالا باید مشخص شود و هرکسی که براساس قانون عمل کند هیچ مشکلی برای او پیش نمی‌آید.

حسن‌زاده با اشاره به این‌که باید نهایت برخورد را داشته باشیم اما باید مراقب بود کسانی که دارند کار می‌کنند، آدم‌های آبرومندی هستند و نباید آبروی آنها را برد، خاطرنشان کرد: در شرایط مردم وقتی می‌بینند کالایی گران می‌شود چند برابر نیاز خریداری می‌کنند که این مساله تقاضای کاذب در بازار ایجاد می کنند و باید جلوی این را گرفت و با احتیاط عمل کرد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار