تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۷۱۸۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان:
امروز بیش از نیاز، سلاح و تجهیزات در اختیار داریم
امروز بیش از نیاز، سلاح و تجهیزات در اختیار داریمفرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: امروز نیروهای مسلح مقتدرتر از گذشته و با دست توانمند جوانان نسل دوم نیروهای مسلح به سلاح و تجهیزات دسترسی دارند. در گذشته به دنبال سلاح و تجهیزات بودیم اما امروز بیشتر از نیاز در اختیار داریم.

سردار حسن شاهوارپور در همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت دوران دفاع مقدس که روز دوشنبه (19 شهریورماه) در مجتمع فجر سپاه اهواز برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس، اظهار کرد: با تلاش توانستیم دشمنان را شکست دهیم و امروز با افتخار به ملت اسلامی ببالیم. دشمنان در دهه اول انقلاب اسلامی در تلاش بودند نظام ما را ساقط، خاک را تسلط و کشور ار تجزیه کنند که این هدف کثیف را به گور بردند.

وی افزود: امروز نیروهای مسلح مقتدرتر از گذشته و با دست توانمند جوانان نسل دوم نیروهای مسلح به سلاح و تجهیزات دسترسی دارند. در گذشته به دنبال سلاح و تجهیزات بودیم اما امروز بیشتر از نیاز در اختیار داریم.

شاهوارپور ادامه داد: در واقع به نسل امروز یاد دادید که با پشتکار همچنان در صحنه حضور داشته باشند و از کشور و اسلام حفاظت کنند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: باید توجه کنیم که انقلاب اسلامی در بدو تولد با رویکرد تغییرات در همه حوزه‌ها شکل گرفت و در همه حوزه‌ها پرچم و علم تحول را برافراشت که لازمه این کار بود. با این رویکرد و در واقع جبهه‌ای که در مقابل داشتیم، برای تحقق این امر مهم کار سنگینی لازم بود.

وی ادامه داد: اگر دوره‌های گذشته تاریخ بعد از دوره صفویه را مطالعه کنیم، می‌بینیم که جریان‌هایی که روی کار آمدند در هر مقطع از تاریخ، بخش‌های زیادی از کشورمان جدا شده است. همچنین امتیازات گسترده اقتصادی مخصوصا در حوزه نفت به استعمارگران داده شده است. شاهان وقت برای بقای خودشان قراردادهای ننگینی منعقد کردند که این مسائل نشان دهنده ضعف حاکمیت در مقابل بیگانه بود.

شاهوارپور گفت: در دوره صفویه یک انسجام‌بخشی با پشتوانه مذهب شیعه در کشور ایجاد شد، اما قبل از دوره صفویه مشکلات اساسی در کشور داشتیم که با روی کار آمدن سلسله صفویه یک انسجام با نقش‌آفرینی علمای شیعه در کشور ایجاد شد. از سال 1285 نقش علما حضور مردم در صحنه قابل مشاهده است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان بیان کرد: با پیدایش مشروطیت کشور انگلیس و روس‌ها هر کدام از یک طرف به کشور ما حمله کردند و کشور را به سه قسمت تقسیم کردند و کشور تجزیه شد که علما وارد کار شدند و با مقاومتی که مرحوم مدرس در قم شکل داد، نهضتی برای مقابله با متجاوزین شکل گرفت و روس‌ها و انگلیس‌ها از تصمیم نامیمون خود در سال 1914 پس کشیدند و از تشکیل بسیج عمومی توسط علما ترسیدند.

وی افزود: در دوره مصدق نیز نقش علما برای حضور مردم در صحنه سیاسی کشور برجسته بوده است. در نهایت بعد از دو دوره مبارزه چشم‌گیر، حرکت امام(ره) در سال 41 آغاز شد. امام خمینی(ره) از ضعف‌ها و اشکالات در دو دوره گذشته استفاده کرد و ضعف‌ها را ترمیم کرد که در نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت. این حرکت به گونه‌ای بود که با منافع طولانی مدت و تمام عیار استعمار آمریکا و هم‌پیمانان این کشور در تضاد بود. البته آنها امیدوار بودند که اتفاقاتی رخ دهد و در دولت موقت نظام وابسته به آمریکا را دوباره شکل دهند. اما رویکرد انقلابی حضرت امام(ره) و ایستادگی محکم در مقابل، آنها را ناامید کرد.

شاهوار پور تصریح کرد: ناامیدی دشمنان موجب شد هر روز یک عده علیه کشور ما توطئه داشته باشند که شکننده‌ترین اقدام آنها جنگ تحمیلی بود و ملت در کمال مظلومیت با حملات دشمن مواجه شدند. در این دوره در دو حوزه داخلی و خارجی جنگ داشتیم. یکی از کارهایی که دشمن دنبال می‌کرد، ترورو و حذف فیزیکی نخبگان کشور بود. همچنین حذف فیزیکی نخبگان اجتماعی و جوانانی که مردم را تهییج می‌کردند، جزو برخی از دستورکارهای دشمنان بود. در حوزه‌های متفاوت آسیب دیدیم اما ایستادگی کردیم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: امروز می‌بینیم یک آدم دیوانه مثل ترامپ موضوعی را مطرح می‌کند و ناگهان بازار به هم می‌ریزد که این کارها در واقع کار روانی محسوب می‌شوند اما در رسیدن به اهداف خود موفق نشده‌اند. امام(ره) فرمود دشمن با عملیات روانی به گونه‌ای عمل می‌کند که اگر خواست ضربه‌ای وارد کند، راحت باشد.

وی گفت: دشمنان می‌خواستند جمهوری اسلامی را از منطقه خارج کنند اما رزمندگان جمهوری اسلامی اقتداری برای کشور ما آفریدند و امنیت را بیمه کردند و بازدارندگی را با توان داخلی به نقطه‌ای رساندند که دشمنان از حمله مستقیم به ما منصرف شوند.

شاهوارپور ادامه داد: دشمنان اگر می‌دانستند ضعیف هستیم، قطعا به ما حمله می‌کردند. اما متوجه شدند جمهوری اسلامی مردم را به عنوان پشتوانه دارد و تجهیزات زیادی در اختیار داریم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه امروز آمریکا در منطقه شکست خورده است، گفت: ترامپ می‌گوید هفت تریلیون دلار در منطقه خرج کرده و هیچ چیزی به دست نیاورده است. امروز آمریکا در معادلات منطقه‌ای جایگاهی ندارند.

وی افزود: داعش نگرانی جدی برای کل دنیا بود اما جمهوری اسلامی در مهار داعش محور بود و نقش‌آفرینی کرد و یک اتحاد منطقه‌ای برای از بین بردن داعش ایجاد کرد.

شاهوار پور با اشاره به حوادث بصره بیان کرد: امروز دشمنان توطئه می‌کنند و می‌خواهند بین ما و کشور عراق اختلاف بیندازند. جنایتی که در بصره رخ داد، بدترین جنایت بود. اما توسط مردم عراق نبود و توسط مزدوران عوامل استکبار جهانی برای ایجاد اختلاف بین دو کشور در آستانه اربعین حسینی انجام شد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر در تحریم قرار داریم و بیشترین تردد در کشور عراق صورت می‌گیرد، دشمنان می‌ترسند که تحریم‌هایی که می خواهند پایدار بماند، شکسته شود. امروز باید مثل گذشته و با مقاومتی که در دفاع مقدس داشتیم و با روحیه و توان دوچندان، نکاتی که مقام معظم رهبری توصیه می کنند را دنبال کنیم. همچنین مسئولین جهت حل مشکلات مردم تلاش کنند و امانت داری کنیم تا دشمن توهم نگیرد که ما ضعیف هستیم و قصد پلیدش در دوره جنگ را تکرار کند.

در این مراسم از 30 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس رونمایی شد.  
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار