تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۷۱۸۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
غیزانیه نیاز به پنج خانه بهداشت دارد
بخشدار غیزانیه گفت: بخش غیزانیه در شهرستان اهواز نیاز به احداث پنج خانه بهداشت دارد تا امکان پوشش صد درصدی بهداشت در این منطقه فراهم شود.

شاهین هاشمی بیان کرد: در یک هفته گذشته پنج خانه بهداشت در این بخش به بهره برداری رسید که کمک بزرگی به پوشش درمانی و بهداشتی مردم این منطقه می کند.

بخشدار غیزانیه گفت: این پنج خانه بهداشت در روستاهای شجیرات، حمیره،ام الطرفه، غیزانیه و دامغه به بهره برداری رسیدند که هشت هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود دارند.

وی گفت: همچنین مقرر شده است یک مرکز بهداشتی و درمانی شبانه روزی در این منطقه احداث شود که در این مرکز آمبولانس و پزشک مستقر می شود و می تواند پوشش درمانی و رسیدگی به بیماران این منطقه را پوشش دهد.

بخشدار غیزانیه ادامه داد: همچنین 2 مرکز بهداشت دیگر که زمین این 2 مرکز توسط اهالی این منطقه اهدا شده است در حال دریافت تاییدیه برای ساخت هستند، ساخت این تعداد مرکز بهداشت می تواند تحول بزرگی را در پوشش درمانی و بهداشتی این منطقه داشته باشد.

هاشمی درادامه اضافه کرد: همچنین با شرکت نفت کارون هماهنگ شده است که درمانگاهی را که در کنار تاسیسات خود در منطقه کریت کمپ غیزانیه دارد را برای درمان اهالی این منطقه آزاد کند.

 تمامی روستاهای غیزانیه تا 2سال آینده گازدار می شوند

بخشدار غیزانیه گفت: پروژه 86 کیلومتری گازرسانی به 25 روستاهای غیزانیه در حال انجام است که این پروژه 50 درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: همچنین یک پروژه 130 کیلومتری گازرسانی در غیزانیه نیز در حال انجام است که به 30 روستا در این پروژه گازرسانی می شود.

هاشمی عنوان کرد: با اجرای این پروژه ها تمامی روستاهای غیزانیه تا 2 سال آینده گازدار خواهند شد.

 تحویل پنج مدرسه به آموزش و پرورش در غیزانیه

بخشدار غیزانیه بیان کرد: درسال تحصیلی جدید پنج مدرسه در غیزانیه افتتاح می شود که این مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه توجه به مدارس دختران در این منطقه می تواند درادامه تحصیل آن ها تاثیر گذار است افزود: یک مدرسه 6 کلاسه دخترانه در این منطقه توسط یک خیر در دست ساخت است.

بخش غیزانیه یکی از سه بخش تابعه شهرستان اهواز است که در شرق اهواز در مسیر ماهشهر، رامشیر و رامهرمز واقع شده است و بالغ بر 80 روستا در این بخش است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار