تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۷۱۸۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهسازی معابر 3 روستای بخش مرکزی ماهشهر آغاز شد
عملیات بهسازی معابر سه روستای بخش مرکزی شهرستان بندر ماهشهر با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال روز دوشنبه آغاز شد.

بخشدار مرکزی ماهشهر اظهار داشت: سه روستای هوفل، دب امیر و دلس فاقد دهیاری هستند از این رو فاقد اعتبارات برای اجرای پروژه های عمرانی بوده که با تدبیر اتخاذ شده برای محرومیت زدایی از این روستاها سه میلیارد ریال در مرحله اول از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری به این روستاها اختصاص یافت.

سالم عبادی افزود: با شروع عملیات احداث جوی ، جدول و زیرسازی معابر در گام بعدی تا آسفالت ریزی 6 میلیارد ریال دیگر برای تکمیل عمران روستایی این سه روستا هزینه می شود.

بخشدار مرکزی بندرماهشهر در ادامه عنوان کرد: این سه روستای بخش مرکزی به دلیل نداشتن دهیاری از اعتبارات محروم بوده و با مشکلات عدیده ای از جمله روشنایی معابر مواجه هستند.

وی اضافه کرد: در ابتدای سال جاری طرح تامین روشنایی سه روستای هوفل؛ دب امیر و دلس با نصب 280 پایه برق و همچنین 28 تابلو و پنج ایستگاه انجام شد.

عبادی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 38 روستا بخش مرکزی شهرستان ماهشهر فاقد دهیاری هستند که بهسازی معابر روستاهای عدامه، بنیوار و ابوحنیور از روستاهای بدون دهیاری در دستور کار قرار گرفته است.

 68 روستا در بخش مرکزی بندرماهشهر وجود دارد که از این تعداد تنها 30 روستا دهیاری و شورا دارند.

30 روستا نیز دارای شورای اسلامی بوده اما بدون دهیاری بوده و مابقی نیز فاقد شورا و دهیار هستند.

بزرگترین روستای بخش مرکزی ماهشهر شهرک مدنی است که طبق تقسیمات کشوری مصوب شده تبدیل به شهر شود.

شهرک مدنی دارای 6 هزار نفر جمعیت است؛ روستای گرگر دومین روستای بخش مرکزی ماهشهر سه هزار نفر جمعیت دارد. بعد از آن شهرک قدس سومین روستای بزرگ این بخش است.
روستاهای بخش مرکزی شهرستان بندر ماهشهر 20 هزار نفر جمعیت دارند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار