تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۱۷۱۸۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
39هزار لیتر سوخت قاچاق در آبهای خوزستان کشف شد
فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: 39 هزار لیتر سوخت قاچاق از چند فروند شناور صیادی توسط مرزبانی های آبادان و ماهشهر در آب های خوزستان شناسایی، کشف و ضبط شد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرزبانی، سردار عبداله نظرپور روز دوشنبه افزود: در راستای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج هرگونه قاچاق، دریابانان ماهشهر در نتیجه ساعت ها کار اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان مبنی بر خروج محموله بزرگ سوخت قاچاق از طریق منطقه خورموسی در سواحل ماهشهر آگاه شدند که بلافاصله تشدید اقدامات کنترلی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: گروه های گشتی مرزبانی به محل اعزام و ضمن شناسایی شناور مورد نظر آن را توقیف کردند که در بازرسی از آن یک چتری حاوی 30 هزارلیتر سوخت قاچاق از نوع گازوییل که با هدف عرضه به دلالان سوخت کشورهای حاشیه خلیج فارس بارگیری شده بود، کشف شد.
وی ادامه داد: کارشناسان ارزش محموله سوخت کشف شده را بیش از 750 میلیون ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع مربوطه شد.

 کشف حدود سه هزار لیتر سوخت قاچاق در ماهشهر 

همچنین سرهنگ ایرج زکوی فرمانده پایگاه دریابانی ماهشهر گفت: در راستای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج هرگونه قاچاق، ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر موفق شدند 2هزار و 780 لیتر سوخت قاچاق را در سواحل ماهشهر کشف کنند.

وی افزود: ماموران مرزبانی این شهرستان با شناسایی محل های تبادل سوخت قاچاق تشدید اقدامات کنترلی را دستور کار خود قرار داده و با اعزام به موقع و پاکسازی محل، موفق به کشف 48 بشکه 60 لیتری حاوی سوخت گازوییل شدند.

فرمانده پایگاه دریابانی ماهشهر ادامه داد: قاچاقچیان که خود را در تنگنای دریابانان ما دیدند با استفاده از تاریکی شب و به دلیل آشنایی به منطقه از محل متواری شدند که شناسایی و دستگیری آنها در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: کارشناسان ارزش سوخت های کشف شده را بیش از 70 میلیون ریال برآورد کردند پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع مربوطه شد.

کشف محموله سوخت قاچاق توسط دریابانان آبادان 

سرهنگ نادر سهیلی جانشین مرزبانی خوزستان به کشف 6 هزار لیتر سوخت قاچاق در آبراه بین المللی اروند اشاره کرد و گفت: در راستای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج هرگونه قاچاق، ماموران ناوگروه پایگاه دریابانی آبادان موفق شدند یک فروند شناور صیادی حامل سوخت قاچاق را متوقف کنند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از شناور توقیف شده 6 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوییل که در مخازن جاساز شناور بارگیری شده بود کشف کردند.

جانشین مرزبانی خوزستان با اشاره به دستگیری چهار متهم در این رابطه افزود: محموله کشف شده به همراه متهمان مربوطه پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع مربوطه شد.

 ناکامی قاچاقچیان و کشف بیش از 21 تن زیتون قاچاق در آبراه اروند 

فرمانده مرزبانی خوزستان همچنین با اشاره به کشف بیش از 21 تن زیتون قاچاق در آبراه اروند گفت: به دنبال کسب خبری مبنی بر فعالیت مجرمانه تعدادی سودجو در زمینه قاچاق ، شناسایی شناورها و دستگیری عاملان آن اقدامات اطلاعاتی عملیاتی در دستور کار دریابانان آبادان قرار گرفت.

وی افزود: درادامه فعالیت های اطلاعاتی و شناسایی دریابانان آبادان ،سرانجام شناور مورد نظر شناسایی و در اقدامی غافلگیر کننده ضمن دستگیری ناخدا و پنج خدمه شناور به اتهام حمل بار قاچاق ، 21 هزار و 600 کیلو گرم زیتون خارجی قاچاق کشف شد.

سردار نظرپور با اشاره به همکاری و تعامل سازنده مرزنشینان با مرزبانان گفت: کارشناسان ارزش تقریبی محموله کشف شده را بیش از سه میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قانونی شد.

رهایی صدها پرنده کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در خوزستان 

عبداله نظرپور فرمانده مرزبانی خوزستان در خصوص رهایی صدها پرنده کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در خوزستان گفت: ماموران هنگ مرزی خرمشهر در پی کسب خبری مبنی برقاچاق پرندگان زینتی در سطح حوزه استحفاظی خود بررسی دقیق موضوع، شناسایی و دستگیری قاچاقچی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با اعزام به محل و پاکسازی منطقه موفق به کشف 916 قطعه پرنده زینتی از نوع بلبل، مرغ عشق و طوطی شدند.

وی با تاکید بر حفاظت از محیط زیست و گونه های بومی منطقه گفت: هرگونه ورود و خروج پرندگان و گونه‌های جانوری باید از طریق مبادی قانونی انجام گیرد چرا که قاچاق در این زمینه علاوه بر تخریب محیط زیست، می‌تواند اثرات نامطلوبی در سلامت سایر گونه‌ها و حتی انسان داشته باشد.

فرمانده مرزبانی خوزستان ادامه داد: کارشناسان ارزش پرنده های کشف شده را بیش از 900 میلیون ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع مربوطه شدند.

ناکامی سودجویان و کشف محموله میلیاردی کالای قاچاق در آبراه اروند 

فرمانده مرزبانی از توقیف یک فروند شناور باری و کشف محموله پنج میلیارد و 300 میلیون ریالی لاستیک خودروی قاچاق در آبراه اروند خبر داد و گفت: ماموران پایگاه دریابانی آبادان هنگام کنترل شناورهای عبوری در سواحل آبراه اروند، به یک فروند شناور تجاری که از کشورهای حوزه خلیج فارس به مقصد بنادر آبادان درحرکت بود مظنون شده و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی دقیق از شناور توقیف شده دو هزار و 655 حلقه لاستیک خودروی سواری که قاچاق و با هدف عرضه در بازار داخلی کشور، از کشورهای حوزه خلیج فارس بدون مجوز قانونی بارگیری شده بود کشف شد.

وی گفت: کارشناسان ارزش ریالی محموله کشف شده را بالغ بر پنج میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پروند مقدماتی به همراه 6متهم این پرونده تحویل مراجع قانونی شد.

سردار نظرپور ادامه داد: مرزبانان خوزستان در راستای حمایت از تولید و اقتصاد داخلی از ورود هرگونه کالای قاچاق و غیر مجاز به کشور جلوگیری خواهند کرد. 

کشف بیش از یک تن صید غیرمجاز در ماهشهر 

سرهنگ زکوی همچنین گفت: ماموران این فرماندهی هنگام گشت زنی در آبهای شمالی خلیج فارس به یک فروند شناور صیادی که قصد خروج از آبهای ساحلی کشورمان را داشتند مظنون شده و آن را توقیف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از شناور توقیف شده مقدار یک تن و 200 کیلوگرم ماهی مخلوط که بدون مجوز قانونی صید شده بود کشف کردند.

فرمانده پایگاه دریابانی ماهشهر با اشاره به دستگیری سه نفر در این رابطه گفت: کارشناسان ارزش ریالی این محموله را بالغ بر 200 میلیون ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی همراه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع مربوطه شد.

توقیف خودروی حامل پارچه قاچاق در ماهشهر 

وی همچنین گفت: ماموران دریابانی ماهشهر هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی و در جاده هندیجان- ماهشهر به یک دستگاه خودروی سواری مظنون شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی اقدام به بازرسی خودروی توقیف شده کردند که مقدار یک هزار و 63 متر پارچه خارجی که بدون مجوز قانونی و به صورت جاساز در خودرو بارگیری شده بود کشف کردند.

سرهنگ سهیلی با اشاره به دستگیری راننده خودرو در این رابطه گفت: کارشناسان ارزش ریالی این محموله را بیش از 300 میلیون ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی همراه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع مربوطه شد.

کشف بیش از 2 تن صید غیرمجاز توسط مرزبانان هنگ مرزی دشت آزادگان 

فرمانده هنگ مرزی دشت آزادگان نیز با اشاره به دستگیری سه صیاد قانون شکن از کشف بیش از 2 تن ماهی و صید شده خبر داد و گفت: ماموران گروهان مرزی هویزه هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به دو دستگاه خوردو باری مظنون و برای بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از خودروهای توقیف شده بیش از دو هزار کیلوگرم ماهی مخلوط را که بدون مجوز قانونی صید شده بود کشف کردند.

سرهنگ امیری با اشاره به دستگیری سه متهم در این رابطه گفت: کارشناسان ارزش این محموله را بالغ بر 500 میلیون ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی همراه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع مربوطه شد.

 کشف محموله نوشیدنی های قاچاق در آبادان 

فرمانده پایگاه دریابانی آبادان گفت: ماموران این فرماندهی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، و هنگام کنترل شناور های عبوری در آبراه اروند یک فروند شناور باری حامل کالای قاچاق که به سمت بنادر آبادان در حرکت بود را شناسایی متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی ازاین شناور سه هزار بطری انواع نوشیدنی با مارک کشورهای حوزه خلیج فارس که بدون مجوز ، قاچاق و با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده بود را کشف کردند.

سرهنگ موسیوند با اشاره دستگیری 6 متهم در این رابطه گفت:کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از 300 میلیون ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پرونده اولیه به همراه متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

دیدار دیپلماتیک کلانتران مرزی ایران و عراق در آبادان 

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرزبانی خوزستان دهمین دیدار مشترک کلانتران مرزی دریابانی آبادان از جمهوری اسلامی ایران و کلانتر مرز بصره از جمهوری عراق با هدف تسهیل موانع و مشکلات حوزه های مرزهای مشترک آبی دو کشور ایران و عراق و فراهم سازی امنیت پایدار در آبراه بین المللی اروند در مهمانسرای پایگاه دریابانی آبادان از توابع ستاد فرماندهی مرزبانی خوزستان برگزار شد.

این نشست با هدف تسهیل روابط دیپلماتیک مرزبانان ایران و عراق و فراهم سازی بستر امنیت پایدار در آبراه بین المللی اروند بمنظور مبارزه با قاچاق و جلوگیری از نفوذ خرابکارانه معاندان از مرزهای آبی دو کشور برگزار شد.

محمد علی موسیوند کلانتر مرز آبادان به همراه تیمی متشکل از معاون فنی معاهدات مرزی خوزستان، جمعی از مسوولان پایگاه دریابانی آبادان در مذاکره با هیات عراقی به سرپرستی سرهنگ مهندس مازن محمد حسن کلانتر مرز بصره و چند تن از افسران بلند پایه عراقی در حوزه پیگیری مصوبات هفتمین اجلاس مشترک فرماندهان مرزبانی دو کشور ایران و عراق در تهران، افزایش گشت های مشترک دریایی در آبراه اروند،مقابله جدی با قاچاق، جلوگیری از نفوذ معاندان و تروریستها در مرزهای آبی دو کشور، با هم به توافق رسیدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار