تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۷۱۸۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه شادگان:
جوانان شادگانی از فرصت های اندک شغلی محروم اند
امام جمعه شادگان بکارگیری نیروهای غیربومی در کارخانه فولاد و صنایع نیشکر این منطقه را غیر عادلانه دانست و گفت:در حالی که بیکاری و فقر در شادگان بی داد می کند چرا نیروی غیر بومی جذب بازارکار این شهرستان می شود.

حجت‌الاسلام سیدمجید شرفی دوشنبه در دیدار رئیس و خبرنگاران ایرنا دفتر آبادان اظهار داشت: متاسفانه تنها 25درصد از شاغلان در کارخانه فولاد شادگان بومی منطقه هستند و در طرح‌های نیشکر منطقه نیز بیشتر افراد شاغل غیر بومی می باشند.

وی وضعیت بخش کشاورزی این شهرستان به دلیل کاهش آب را نامطلوب و نگران کننده دانست و گفت: مشکلاتی که برای تالاب شادگان و وضعیت کشاورزی این شهرستان به وجود آمده موجب تشدید نرخ بیکاری در شادگان شده و روند مهاجرت مردم از این شهرستان را افزایش داده است.

حجت‌الاسلام شرفی گفت:بندر و گمرک شادگان نیز از نظر اشتغال در منطقه وضعیت مناسبی نداشته و این امر باعث شده تا مشکل بیکاری در شادگان دوچندان شود.

وی افزود:متولیان امر باید برای رفع مشکلات شهرستان شادگان بخصوص در زمینه تامین آب کشاورزی چاره ‌اندیشی کنند تا بخش کشاورزی این شهرستان بیش از این متحمل خسارت نشود.

امام جمعه شادگان در بخش دیگری از صحبت‌های خود مردم شادگان را ولایتمدار و دوستدار اهل‌بیت عصمت و طهارت معرفی کرد و گفت:با وجود همه مشکلات مردم شادگان به ارزش‌های انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه پایبند هستند.

وی به وجود بیش از 80 مسجد و حسینیه در حوزه شهری شادگان اشاره کرد و بیان داشت:در طول ایام محرم و صفر روحانیون و مبلغان از قم و شادگان با حضور در مساجد و حسینیه‌ها در جمع مردم سخنرانی می کنند.

حجت‌الاسلام شرفی گفت:با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی شادگان همه هیات های عزاداری شناسنامه‌دار شده و برای مداحان و خطبای محلی نیز کارت شناسایی صادر شده است.

وی گفت:بافت شهرستان شادگان همچنان سنتی است و بسیاری از ارزش‌های دینی و مذهبی همچون حجاب و عفاف مورد تاکید همه عشایر و مردم منطقه است.

شهرستان شادگان در 75 کیلومتری آبادان و 120 کیلومتری اهواز دارای بیش از ۵۷هزار هکتار اراضی قابل کشت است که به دلیل خشک شدن رودخانه جراحی تنها نیمی از این اراضی کشت می‌شود.

همچنین 13 هزار و 600 هکتار نخلستان با 2 میلیون و پانصد هزار اصله نخل در این شهرستان وجود دارد که بیش از یک میلیون اصله نخل به دلیل خشکسالی در معرض نابودی و خشک شدن قرار دارند. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار